یکی از مراجع نظارتی وزارت اقتصاد طی مکاتبه‌ای با رئیس کل گمرک به ۳ پرونده گمرکی ورود کرده است.
کد خبر: ۹۱۶۶۲۶۱
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، چندی قبل مدیر بازرسی وزارت امور اقتصادی و دارایی طی مکاتبه‌ای با رئیس کل گمرک ایران خواستار ارائه اطلاعات در باره سه پرونده گمرکی شده است.

بر اساس مکاتبه این مدیر وزارت اقتصاد، اطلاعاتی درباره پرونده‌ معروف به 1700 کانتینر ظروف شیشه‌ای درخواست شده است.

همچنین در این مکاتبه آمده است، به ترخیص کانتینرهای تجاری با برگه‌های مسافری در سال 95 و ترخیص خودروهای سواری مستقر در گمرکات اجرایی اشاره شده است.

به گزارش تسنیم، چندی قبل نیز دهقان عضو پیشین کمیسیون حقوقی  مجلس شورای اسلامی موضوع پرونده جدید قاچاق ظروف شیشه ای را مطرح کرده بود. در  نامه دهقان به وزیر اقتصاد آمده ، در سال های 1393 الی 1395 آقای  الف از طریق کارتهای اجاره ای و با بکارگیری برخی عوامل انسانی اقدام به وارد کردن حدود 1700 کانتینر ظروف شیشه ای از کشورهای اروپایی و چین و امارات نموده است و برای فرار از پرداخت حقوق گمرکی، کشور چین را مبدأ همه ظروف مذکور اعلام کرده است. مطابق اعلام کتبی ناظر گمرکات استان هرمزگان به تاریخ 1396.12.20  آقای ه.الف (از طریق عوامل خود) با جعل اسناد گمرکی و بارنامه مربوط به حمل حدود 1700 کانتینر در قالب 99 اظهارنامه گمرکی، حقوق دولت را ضایع کرده است.

متأسفانه علیرغم ارائه اسناد و پیگیری های به عمل آمده نه تنها مقامات وقت گمرک گزارشی جهت تشکیل پرونده قضایی و رسیدگی به اتهام جعل و قاچاق نامبرده و همکاران او به مقامات قضایی ارائه نداده اند بلکه با برکناری ناظر گمرکات استان سعی در پاک کردن صورت مسئله داشته و بدینوسیله عملا تداوم تعلل نسبت به قاچاق سازمان یافته مذکور را تسهیل نموده اند.

در انتهای نامه مذکور آمده ، مستدعی است دستور فرمایید ضمن پیگیری جهت تشکیل پرونده قضایی ترتیبی اتخاذ نمایند تا با آمر اصلی و عنصر پشت پرده قاچاق سازمان یافته حدود 1700 کانتینر مذکور برخورد مناسب و عبرت آموز صورت گرفته و نسبت به اخذ صدها میلیارد تومان حقوق بیت المال اقدام لازم به عمل آید.

ارسال نظرات