مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل با تاکید بر ضرورت خودکفایی مددجویان کمیته امداد اردبیل گفت: پیش‌بینی می‌شود تسهیلات مورد نیاز برای طرح‌های خودکفایی در سال‌جاری به ۴ هزار طرح افزایش یابد.
کد خبر: ۹۱۶۶۲۷۲
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵
پیش‌بینی تصویب 4هزار طرح خودکفایی در سال‌جاری/افزایش 67درصدی کمک‌های مردمی به کمیته امداد اردبیل
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حسین دشتی در دیدار با اصحاب رسانه و اعضای بسیج رسانه در سالن جلسات بسیج رسانه استان اردبیل با اشاره به ضرورت خودکفایی خانواده‌های نیازمند و تحت پوشش کمیته امداد اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۲ هزار طرح خودکفایی و اشتغال‌زایی در استان مورد تایید قرار گرفته که پیش‌بینی می‌شود این تعداد در سال‌جاری به ۴ هزار طرح افزایش یابد.

وی افزود: از محل تبصره ۱۶ بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان‌قیمت با سود ۴ درصد و سقف ۵۰ میلیون تومان جهت توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد اردبیل اختصاص یافته که با توجه به تعامل مناسب با بانک‌های عامل امیدواریم کلیه این تسهیلات براساس طرح‌های پیشنهادی جهت اشتغال‌زایی و خودکفایی مددجویان به آنان پرداخت شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل ادامه داد: این تسهیلات در سال‌جاری، ۴ برابر شده که هیچ نگرانی از بابت عدم پرداخت آن از سوی بانک‌ها وجود ندارد بلکه بیشترین مشکلات از بابت نبود ضامن برای مددجویان است.

وی به راهبران شغلی نیز اشاره کرد و گفت: ۱۶۰ راهبر شغلی در استان شناسایی شده که حدود ۴۰ نفر آنان قبلا از مددجویان کمیته امداد بوده‌اند که امروز به‌عنوان کارآفرین از افراد تحت پوشش حمایت می‌کنند.

دشتی تصریح کرد: تسهیلات ارزان‌قیمت تنها با درخواست مددجو پرداخت نمی‌شود بلکه بررسی‌های لازم در زمینه امکان‌سنجی اجرای طرح، توانمندی مددجو و امکان بازگشت تسهیلات انجام و در فرایند اجرای طرح نیز ارزیابی‌های لازم انجام می‌شود.

وی به تعامل با بسیج سازندگی نیز اشاره کرد و گفت: تعامل بسیار خوبی با بسیج سازندگی سپاه اردبیل در راستای ایجاد مشاغل پایدار و آموزش‌های شغل محور انجام شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل در ادامه با اشاره به تاکید ویژه مقام معظم رهبری در خصوص حفظ حرمت نیازمندان و مددجویان کمیته امداد بیان داشت: در این جهت توانمندسازی و خودکفایی مددجویان در دستور کار قرار دارد.

دشتی اعتماد مردم به کمیته امداد را بی‌نظیر دانست و گفت: در ۴ ماهه اول سال‌جاری کمک‌های مردمی و نیکوکاران بیش از ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده که نسبت به ۴ ماهه مشابه سال‌جاری ۶۷ درصد رشد را شاهد هستیم.

وی افزود: بیشتر این کمک‌ها نقدی بوده و با توجه به وضعیت اقتصادی کنونی رشد ۶۷ درصدی کمک‌های مردمی به نیازمندان و افراد تحت پوشش کمیته امداد نشان‌گر آگاهی و نوع‌دوستی مردم بزرگ استان است.

وی به کمک‌های مردمی در عید قربان امسال نیز اشاره کرد و اظهار داشت: بیش از یک‌میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان کمک‌های مردمی در عید قربان سال‌جاری برای نیازمندان جمع‌آوری شد که نسبت به سال گذشته ۵۷ درصد رشد را شاهد هستیم.
ارسال نظرات