مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان خبر داد:
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: امسال در تابستان نسبت به مدت مشابه سال قبل میزان مصرف آب خانگی در 21 شهر استان زنجان روند کاهشی داشته و 6 درصد کاهش را نشان می دهد.
کد خبر: ۹۱۶۶۳۱۲
|
۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج؛علیرضا جزء قاسمی اظهار داشت: این میزان کاهش مصرف در قسمت آب خانگی شهرهای استان در حالیست که فروش انشعاب آب در شهرهای استان افزایش پیدا کرده است.

 

وی افزود: با توجه به افزایش 3 هزار فقره ای انشعابات آب در پایان مرداد ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل، به دلیل رعایت نکات مصرف از سوی شهروندان زنجانی علی رغم افزایش تعداد انشعابات آب، میزان مصرف در این بخش کاهش داشته است.

 

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی استان زنجان با بیان اینکه مردم شهرهای استان زنجان همراهی خوبی با این شرکت داشته و این همراهی و تعامل را عملاً در کاهش مصرف خود نشان داده اند.

 

این مسئول با تاکید بر کاهش مصرف آب در تمامی سطوح گفت: با رعایت الگوی مصرف و تحقق مصرف بهینه در تمام ارکان جامعه امکان استفاده از این مایه حیات بخش برای همگان مهیا می شود.

 

جزء قاسمی با تشریح راهکارهای صرفه جویی در مصرف آب گفت: با اقدامات ساده ای همچون کاهش زمان استحمام به کمتر از 5 دقیقه که می تواند ماهانه 4 هزار لیتر در مصرف آب صرفه جویی نماید می توان از کاهش منابع آبی پیشگیری نمود.

 

وی با تاکید بر تداوم صرفه جویی شهروندان زنجانی در مصرف آب طی روزهای پیش رو در تابستان گفت: عدم شستشوی حیاط با استفاده از آب، استفاده از روش های آبیاری نوین برای فضای سبز و نظارت مستمر بر تاسیسات آب ساختمان ها را از دیگر راهکارهای کاهش مصرف آب عنوان کرد.

 

ارسال نظرات