صدیق شریف در گفت و گو با بسیج عنوان کرد

اهمیت حضور جوانان و نوجوانان در محل اجرای نمایش بازسازی واقعه غدیرخم

این بازیگر سینما و تلویزیون گفت:حضور جوانان در محل برگزاری نمایش بازسازی غدیرخم در هر شهری،اهمیت زیادی دارد و باید به گونه مدیریت نمود که این قشر از جامعه، حضور فعالی در محل تماشای این نمایش داشته باشند.
کد خبر: ۹۱۶۶۳۳۷
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴

فخرالدین صدیق شریف بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی ها» در گفتگو با خبرگزاری بسیج با اشاره به اینکه به موضوع غديرخم به عنوان عيد بزرگ مسلمانان و شيعيان، آن گونه که باید در سینما و تلویزیون پرداخته نشده است و نمایش بازسازی واقعه غدیرخم یکی از روش ها برای ترویج فرهنگ غدیرخم و مرور این واقعه مهم تاریخ اسلام است، گفت: هر چقدر بتوانیم برای ترویج فرهنگ ناب محمدی تلاش کنیم، باز هم کم است و باید از شیوه های مختلف برای رساندن پیام اسلام بهره برد و واقعه غدیرخم نیز که یکی از مهمترین وقایع اسلام است، باید بیشتر از این ها بیان شود.

وی ادامه داد: حضور جوانان و نوجوانان در محل برگزاری نمایش بازسازی واقعه غدیرخم در هر شهری، اهمیت زیادی دارد و باید به گونه مدیریت نمود که این قشر از جامعه، حضور فعالی در محل تماشای این نمایش داشته باشند و قطعا بیان هنرمندانه این واقعه بسیار اثر‌گذار است و امیدواریم شاهد گسترش مکتب تشیع و دین مبین اسلام در سر تاسر دنیا باشیم.

صدیق شریف خاطر نشان کرد: تشريح و تبيين فلسفه و جايگاه غدير و ولايت و بازگويي جامع و كامل خطبه غدير؛ هدف اصلي از بازنمايي و بازشناسي اين واقعه است كه به حتم در انتقال فرهنگ ولايت پذيري و آشنايي هرچه بهتر و بيشتر مردم به ويژه نسل جوان با اين خطبه موثر و سازنده خواهد بود.

این بازیگر سینما و تلویزیون با بیان اینکه غدیرخم، یک اتفاق تاریخی است و نیاز است که جوانان امروزی نسبت به وقایع اسلامی و تاریخی، اطلاعات بیشتری داشته باشند، افزود: یقینا این گونه برنامه های نمایشی که آمیخته با هنر است، می تواند به بهترین نحو ممکن انتقال دهنده پیام و مفهوم غدیرخم باشد.

وی در پایان گفت: باید مسئولان فرهنگی به گونه برنامه ریزی نمایند که مناسبت های ویژه شیعیان به ویژه عیدغدیرخم به صورت ویژه برای مردم جامعه بیان شود و ساخت فیلم و سریال نیز یکی از روشها محسوب می شود که در صورت حمایت مسئولان، می تواند تولید شود و یقینا اثرگذاری ویژه ای در انتقال پیام غدیرخم و مناسبت های مذهبی خواهد داشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار