خبرهای داغ:

نگرانی ترامپ از ناکامی انتخاباتی

قرار گرفتن رشد اقتصادی آمریکا در مسیر سراشیبی و پیش‌بینی رکود اقتصادی، موقعیت ترامپ را در انتخابات آتی این کشور در معرض تهدید قرار داده است.
کد خبر: ۹۱۶۶۳۷۵
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت: ترامپ می‌گوید حتی رأی‌دهندگانی که شخصاً از او متنفر هستند باید برای رشد اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری به او رأی دهند. این در حالی است که ترامپ در خفا به شدت نگران اقتصاد آمریکا است که در آستانه انتخابات ۲۰۲۰ چندان رضایت‌بخش به نظر نمی‌رسد.


او این اظهارات را به دنبال آن مطرح کرد که در بازارهای مالی هفته گذشته نشانه‌های احتمال رکود اقتصادی آمریکا مشهود بود و این امر موجب نگرانی سرمایه‌گذاران، شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان شد. با برنامه‌های دونالد ترامپ برای اعمال تعرفه بر کالاهای وارداتی از چین و نیز اعلام خبر کاهش رشد اقتصادی انگلیس و آلمان، این نگرانی‌ها به اوج رسیده است.


قرار گرفتن رشد اقتصادی آمریکا در مسیر سراشیبی ضربه‌ای مهلک برای رئیس‌جمهور آمریکا خواهد بود که بهبود رشد اقتصادی آمریکا را محور اصلی مبارزات انتخاباتی خود با هدف پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ قرار داده است.


ترامپ، دیگران به ویژه بانک مرکزی آمریکا را علت نگرانی‌ها درباره رکود اقتصادی می‌داند، در حالی که بخش اعظم نگرانی در بازارها ریشه در بالا گرفتن جنگ اقتصادی واشنگتن با پکن و نیز کاهش رشد اقتصادی در کشورهای بزرگ جهان دارد.


برخی از نزدیک‌ترین مشاوران ترامپ از وی خواسته‌اند که از شدت تنش‌های تجاری با چین بکاهد؛ چراکه نگرانند افزایش تعرفه‌ها تنها به زیان مصرف‌کنندگان آمریکایی تمام شود و موجب بی‌ثباتی هر چه بیشتر در بازارها شود.


ترامپ هفته گذشته در یک گردهمایی در نیوهمپشایر گفت: «شما هیچ چاره‌ای جز رأی دادن به من ندارید؛ زیرا در غیر این صورت با شرایط دشوار اقتصادی مواجه خواهید شد. شما چه مرا دوست داشته باشید چه از من متنفر باشید باید به من رأی بدهید.»


اگرچه ترامپ به طور پنهانی درباره اوضاع وال‌استریت اظهار نگرانی کرده به گفته دو منبع جمهوری‌خواه نزدیک به کاخ سفید، درباره برخی شاخصه‌های ضعیف اقتصادی تردید دارد و در این فکر است که رسانه‌ها در حال دست‌کاری اطلاعات با هدف بدنام کردن وی هستند. بازار آمریکا هفته گذشته روزهای پرتلاطمی را پشت سر گذاشت.


بانک مرکزی آمریکا ماه گذشته میلادی برای نخستین بار از سال ۲۰۰۸ نرخ بهره را کاهش داد؛ اقدامی که می‌تواند در رشد اقتصادی آمریکا نقش داشته باشد، اما مصرف‌کنندگان این تصمیم را اقدامی پیشگیرانه در آستانه رکود اقتصادی تفسیر کردند.


اعتماد مصرف‌کنندگان در آمریکا از ماه ژوئیه (خرداد و تیر)، ۶/۴ درصد کاهش یافته است و چنانچه بانک مرکزی آمریکا تصمیم به کاهش نرخ بهره مطابق با خواست ترامپ بگیرد بدبینی‌ها درباره وضع اقتصادی آمریکا تشدید خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار