مهلت ارسال آثار تا 20 مهر و تاریخ افتتاحیه 23 آبان خواهد بود و آثار راه یافته به نمایشگاه در قالب یک کتاب به چاپ خواهند رسید.
کد خبر: ۹۱۶۶۳۸۰
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴

به گزارش سرویس هنرمندان خبرگزاری بسیج، کمال‌الدین شاهرخ درباره سابقه برگزاری دوسالانه عکس نور گفت: این دوسالانه از سال 90 آغاز شده است. در دوره گذشته بیشترین میزان ارسال عکس به دبیرخانه حدود 16 هزار فریم بود که در نوع خود آمار جالب توجهی بود. در حال حاضر نیز در انجمن‌ها و کانون‌هایمان حدود 7500 عضو داریم.

وی در ادامه درباره چهارمین دوسالانه سراسری عکس نور توضیح داد و گفت: این دوره از جشنواره به دلیل موضوعی بودن و پروژه محور بودن به شکل جدیدی برگزار می‌شود. نکته مهم این است که در این دوره هر عکاس برای انجام پروژه خود توسط یک استاد راهنمایی می‌شود و بر اساس راهنمایی‌های آن استاد، مجموعه عکس‌هایش را تولید می‌کند و در فرایند رقابت قرار می‌گیرد. لازم به ذکر است تاریخ دو سوم مجموعه عکس‌ها باید مربوط به سال 96 به بعد باشد.

وی ادامه داد: این دوره از دوسالانه  در 2 بخش مجزا اجرا می‌شود. بخش نخست، بخش ویژه است که مخصوص بسیجیان است. ما 32 مرکز در سراسر کشور داریم که از این مراکز حدود 100 عکاس بسیجی برای انجام پروژه به بخش ویژه راه پیدا می‌کنند. بخش دوم نیز، بخش آزاد است و در آن محدودیتی برای حضور عکاسان نیست. این بخش در قالب مجموعه عکس اجرا می‌شود و بین 7 تا 12 عکس برای هر شرکت کننده در نظر گرفته شده است. 

شاهرخ در ادامه به ذکر اهداف برگزاری این دوره از دوسالانه پرداخت و گفت: در این دوره توانمندسازی عکاسان، شبکه‌سازی و کشف استعدادهای جوان، ایجاد فرصت‌های تازه عکاسی، معرفی ظرفیت‌ها، محرومیت زدایی، ارتقای شناخت و تحکیم ارتباط میان عکاسان، مردمی کردن حرکت‌های هنری، تربیت، آموزش و فراهم کردن زمینه‌های تولید اثر و در نهایت نقش آفرینی در جشنواره‌های خارجی از جمله اهداف برگزاری دوسالانه چهارم است.

شاهرخ در ادامه به بیان موضوعات دوسالانه چهارم پرداخت و گفت:هر دو بخش دوسالانه چهارم شامل موضوعاتی از این دست است: 

-نمایش توانمندی‌ها، شکوه، عزت، اقتدار و سازندگی در چهلمین سال تاسیس بسیج

-سالم سازی فضای اجتماعی با ترویج فرهنگ عفاف و حجاب 

-نشاط بخشی، امید آفرینی و تقویت روحیه امید در جامعه اسلامی

-بررسی نقش مادران و همسران در 8 سال دفاع مقدس، دفاع از حرم و تداوم مقاومت و مبارزه با استکبار

-بازخوانی ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی، سبک زندگی ایرانی اسلامی، رونق تولید و ترویج فرهنگ حمایت و مصرف کالاهای ایرانی

-خانواده و آسیب‌های اجتماعی 

-نگاهی نو به دفاع عزت آفرین و غیرت‌مند اقوام مختلف کشور و معرفی قهرمانان و مبارزین انقلابی بومی و محلی 

شاهرخ در ادامه به معرفی تیم داوران دوسالانه چهارم پرداخت و گفت: سید عباس میرهاشمی، سیف الله صمدیان، اسماعیل عباسی، حمیدرضا مجیدی و داوود عامری اعضای هیات داوران ما هستند، در بخش ویژه 3 برگزیده خواهیم داشت و 2 مجموعه عکس نیز شایسته تقدیر خواهند بود. در بخش آزاد نیز 3 نفر مورد تقدیر قرار می‌گیرند. 

وی تصریح کرد: مهلت ارسال آثار تا 20 مهر و تاریخ افتتاحیه 23 آبان خواهد بود. همچنین آثار راه یافته به نمایشگاه در قالب یک کتاب به چاپ خواهند رسید.

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت طرفه هنر مراجعه کنند.

 

ارسال نظرات