خبرهای داغ:
فرخ زاد گفت: علاوه بر تشکل های مردمی ظرفیت هایی مانند مساجد، مراکز فرهنگی و اجتماعی هم می توانند در حفظ حقوق کودک مورد توجه قرار گیرند.
کد خبر: ۹۱۶۶۴۶۶
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، علی فرخزاد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین امروز (یکشنبه) در کنفرانس تخصصی حقوق کودک در استان قزوین اظهار کرد: برگزاری چنین رویدادهایی تلنگری برای حفظ حقوق کودک و شهروندان است.

وی اضافه کرد: وزارت کشور در این حوزه بنا به نظر کنوانسیون یونیسف، ایجاد شهرهای دوستدار کودک را در اسفندماه سال گذشته ابلاغ و شهرهای نمونه برای اجرای آزمایشی آن انتخاب شدند تا هم در فضاهای عمومی و هم فضاهای خاص موضوعات مادر و کودک مورد توجه قرار گیرند.

فرخزاد ادامه داد: علاوه بر تشکل های مردمی ظرفیت هایی مانند مساجد، مراکز فرهنگی و اجتماعی هم می توانند در حفظ حقوق کودک مورد توجه قرار گیرند.

وی، استفاده از ظرفیت شهرداری ها در ایجاد فضاهای ویژه کودک مهم دانست و خاطرنشان کرد: ایجاد محلات و پارک های جیبی در مناطق مختلف شهرها می تواند به حفظ حقوق شهروندی و کودکان کمک کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یکی از حقوق ضروری کودک را بهره مندی از امکانات تحصیلی عنوان کرد و افزود: قزوین با داشتن حدود ۱۸۰ دانش آموز بازمانده از تحصیل نسبت به ۲۳۰ هزار دانش آموز مشغول تحصیل، نسبتا در حوزه تحصیل کودکان وضعیت بهتری دارد اما باید تلاش شود تا حتی یک کودک هم از این موقعیت محروم نماند.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها