فرمانده سپاه اهر از نمایش بازسازی واقعه غدیر خم در این شهرستان خبر داد و گفت: برای چهارمین بار با هنرنمایی هنرمندان توانمند اهر و با شرکت ۳۰۰ نفر عوامل اجرایی و بازیگر نمایش بازسازی واقعه غدیر خم در این شهرستان برگزار می شود.
کد خبر: ۹۱۶۶۴۸۷
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵
به گزارش سرویس راهیان نور خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، موسی صفی در جمع خبرنگاران گفت: برای چهارمین بار با هنرنمایی هنرمندان توانمند اهر و با شرکت ۳۰۰ نفر عوامل اجرایی و بازیگر نمایش بازسازی واقعه غدیر خم در این شهرستان برگزار می شود.
 
وی افزود: جریان غدیر خم فقط یک واقعه ی تاریخی نیست، بلکه به تعبیر دقیق تر تداوم و استمرار خط و آموزه های نبوت می باشد با این عبارت که در حقیقت، جریان رسالت را به امامت پیوند می دهد و در تعیین صحیح مسیر اسلام و مسلمانان نقش محوری و اساسی دارد، زیرا حفظ دستاوردهای رسالت و فهم دقیق و جامع از قرآن بدون پیام غدیر ممکن نخواهد بود.
 
صفی گفت: دستاوردهای غدیر وحدت میان همه ی مسلمانان است که با رهبری واحد، جامعۀ اسلامی را به تبعیت و پیروی از قرآن رهنمون می سازد و روح و حقیقت اسلام را که عقلانیت، معنویت و عدالت می باشد در جامعه حاکم می سازد. 
 
وی از روش های ماندگار ماندن واقعه غدیر خم را استفاده از قالب های هنری در روایت و بیان موضوع غدیر برشمرد و افزود: استفاده از هنر در تبلیغ و ترویج فرهنگ غدیر به عنوان یک فرهنگ اصیل اسلامی ضروری است.
 نمایش بازسازی غدیر خم روز دوشنبه ۲۸ مرداد ماه ۱۳۹۸ ساعت ۳۰/۹ صبح در شهرستان اهر برگزار خواهد شد. 

 

ارسال نظرات