مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه زرندیه درگفتگوبابسیج:
حجت الاسلام اکبر قنبری گفت: به گفته رسول خدا روز غدیر خم برترین عید‌های امت است و آن روزی است که خداوند بزرگ دستور داد برادرش علی ابن ابی طالب به عنوان پرچمدار امت منصوب شود تا بعد از پیغمبر مردم توسط او هدایت شوند.
کد خبر: ۹۱۶۶۵۶۹
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۵

حجت الاسلام اکبر قنبری مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه زرندیه به مناسبت فرا رسیدن عید سعید غدیردر گفتگویی با خبرگزاری بسیج از زرندیه با بیان اینکه عید غدیر تجلی مهم‌ترین امر اسلام یعنی امامت و ولایت است اظهار داشت: به گفته رسول خدا روز غدیر خم برترین عید‌های امت است و آن روزی است که خداوند بزرگ دستور داد برادرش علی ابن ابی طالب به عنوان پرچمدار امت منصوب شود تا بعد از پیغمبر مردم توسط او هدایت شوند.
مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه زرندیه با تاکید بر آنکه هیچ پیغمبری به رسالت نرسید مگر آنکه با غدیر بیعت نموده است تصریح کرد: اجر و مزد زحمات و تلاش‌های بیست و سه ساله پیامبر اکرم (ص) در روز غدیر به آن حضرت اعطا شد؛ روزی است که دین مومنان کامل شده و خداوند نعمت را بر تمامی انس و جن به اکمال رسانده است.
حجت الاسلام اکبر قنبری روز غدیر را، روز ولایت و روز برادری دانست با بیان برخی از اعمال روز غدیر یادآور شد: در میان اعمال وارد شده در عید غدیر مساله اطعام و افطاری دادن دارای فضیلت بیشماری است که در برخی از روایات اطعام دادن در روز غدیر برابر است با اطعام صدهزار پیامبر، صدیق و شهید می‌باشد.
وی افزود: باید تلاش بکنیم با رفتار‌های زیبا و نشاط انگیز طعم شیرین عید را به همه بچشانیم و با صله رحم در این روز، احوال خویشان و اطرافیان خود را بپرسیم و این سنت و این سنت حسنه برای نسل‌های آینده هم به یادگار بماند.
حجت الاسلام قنبری با تاکید بر اینکه شیعه بودن سعادت کوچکی نیست خاطر نشان کرد: هر وقت در زندگی گرهی به کارمان افتاه است از مولا مدد گرفته ایم و لذا امیدواریم روز برگزیده شدن مولا امیر المومنین علی (ع) به ولایت و وصایت پیغمبر را با برگزاری جشن‌های باشکوه، شکرگذار و قدردان این نعمت بزرگ باشیم.
مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه زرندیه بازسازی وقایعی که در غدیر رخ داده است را یکی از کار‌های مهمی که می‌توان در این ایام انجام داد دانست و گفت: این امر علاوه بر اینکه در دل و ذهن مردم ماندگار می‌شود می‌تواند برای نسل‌های بعدی به عنوان یک برنامه سازنده و تاثیرگذار به یادگار بماند.

ارسال نظرات