حجت‌الاسلام حاج‌صادقی گفت: سپاه در این دوران جدید تحولاتی را در دست اقدام دارد، یکی از برنامه‌هایی که شتاب آن بیشتر شده کار خدمت‌رسانی به مردم است.
کد خبر: ۹۱۶۶۶۴۹
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام عبدالله حاج‌صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نشست خبری همایش بسیج اساتید حوزه‌های علمیه طی سخنانی اظهار داشت: غدیر در طول تاریخ جز یک دوران پنج‌ستاره به صحنه عمل نیامد اما در زمان ما چهل سال است که غدیر حاکم است و یکی از مهمترین عوامل ماندگاری این انقلاب هم فرهنگ غدیر است.

وی افزود: انقلاب اسلامی تنها انقلابی است که چهار دهه از عمر آن می‌گذرد اما هیچ تغییری در مبانی آن رخ نداده است.

بیشتر بخوانید

حاج‌صادقی ادامه داد: امروز فضای سیاسی انقلاب بسیار عالی شده است و مؤلفه‌های قدرت استکبار رو به کاهش و مؤلفه‌های قدرت انقلاب رو به افزایش است. اگر واقعیت‌های موجود انقلاب اسلامی را دنیا بداند بهترین پیروزی است. این‌که پهپاد ما بیشتر از سه ساعت بالای سر ناو آمریکایی حضور پیدا می‌کند و آنها جرأت تعرض به آن ندارد کار خیلی بسیار بزرگی است. اما در مقابل سرنگونی پهپاد آمریکایی آن هم در ارتفاع بالا و در فضایی که هواپیماهای متعددی در حال پرواز بودند با موشک ایرانی صورت می‌گیرد و همچنین توقیف نفتکش انگلیسی صورت گرفت که کارهای بسیار بزرگی بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه، بسیج را عنصری تعیین‌کننده در ماندگاری انقلاب توصیف و خاطرنشان کرد: بسیج یعنی انسان قیام‌کننده در راه خدا و بسیج تجلی یک حرکت بزرگ مردمی است اما در دوران جهاد کبیر بصیرت بسیجی باید بیش از پیش باشد و برای این امر برخی از اقشار بسیج نقش سنگین‌تری دارند که بسیج روحانیت در این بین نقش بارزی دارد.

وی ادامه داد: بسیج روحانیت باید نسبت به سایر بسیجیان نقش مبلغ و بصیرت‌افزایی داشته باشد، بر همین اساس علاوه بر بسیج طلاب بنا به ضرورت بسیج اساتید حوزه‌های علمیه به‌صورت خاص راه‌اندازی شده است که از ناحیه علما و مراجع تقلید هم تأیید شده است. برخی از علما مانند آیت الله مکارم شیرازی حتی از ما مطالبه کردند که این حرکت با شتاب بیشتری ادامه یابد.

حاج‌صادقی گفت: امروز دومین سالی است که همایش مشترک بین چهار حوزه علمیه بزرگ کشور برگزار می‌شود. این همایش در مشهد و با شعار نقش اساتید بسیجی در پیش‌برندگی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

وی افزود: در این همایش که از جمعه آغاز به کار می‌کند از شخصیت‌های کشوری و لشکری دعوت شده تا مهمترین تحولات منطقه و جهان را تشریح کنند. این همایش چهار کمیسیون تخصصی دارد که طی مدت سه روز برگزاری این همایش به فعالیت خواهند پرداخت.

نماینده ولی فقیه در سپاه تأکید کرد: در این همایش درباره نقش و کارکرد اساتید بسیجی در رابطه با نهادهای حکومتی بحث و تبادل نظر خواهد شد، همچنین در این همایش درباره نقش اساتید بسیجی در پیشبرد مطالبات رهبری نیز  بحث و تبادل نظر می‌شود.

‌وی ادامه داد: تا چهار ماه قبل کشور دچار یک افسردگی سیاسی شده بود اما مقام معظم رهبری جلسه‌ای می‌گذارند و‌ مسئولان را هدایت می‌کنند که‌ در نتیجه این مقاومت پیروزی در برابر استکبار به‌ارمغان آمد. امروز رهبر انقلاب تمام اتاق‌های فکر استکبار را فلج کرده است.

حاج‌صادقی عنوان کرد: امیدواریم در این همایش بتوانیم با یک روحیه انقلابی و جهادی نسبت به آینده انقلاب وارد نقش‌آفرینی افزون‌تر بشویم. سپاه در این دوران جدید تحولاتی را در دست اقدام دارد، یکی از برنامه‌هایی که شتاب آن بیشتر شده کار خدمت‌رسانی به مردم است. ما خدمت‌رسانی به مردم را بزرگترین پاسداری از انقلاب می‌دانیم. سپاه بصیرت سیاسی دارد اما جناح‌بندی سیاسی ندارد. سپاه در مقابله با جبهه استکبار کوتاه نمی‌آید اما درگیر جناح‌بندی‌های سیاسی هم نمی‌شود. کار دیگر نمایندگی ارتقای سطح معرفتی و بصیرت دینی پاسداران است.

وی گفت: بنده هم با کسانی که پهپاد آمریکایی را سرنگون کردند و هم کسانی که کشتی انگلیسی را توقیف کردند صحبت کردم آنها این کارهای بزرگ را نتیجه توکل به خدا می‌دانستند. 

حاجی‌صادقی درباره دستاوردهای همایش‌های گذشته اساتید بسیجی روحانیت گفت: در حوزه‌های علمیه نیروهای انقلاب مؤثرتر شدند و این اساتید بسیجی در تربیت طلاب انقلاب نقش مؤثری داشتند. اولین جایی که درباره سند 2030 موضع گرفت بسیج اساتید حوزه بود. علاوه بر این نقش طلاب و  روحانیون بسیجی در خدمت به مردم نیز پررنگ‌تر شده است.

ارسال نظرات