جشن عید سعید غدیر خم و عید امامت صبح امروز با حضور فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان و جمع كثیری از عاشقان و ارادتمندان به خاندان اهل‌ بیت عصمت و طهارت (ع) توسط فرهنگی خانواده سپاه بیت المقدس کردستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۶۶۶۹۴
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،  در این مراسم حجت الاسلام حسینی شاهرودی نماینده، ولی فقیه در استان کردستان گفت: هدف از برگزاری جشن‌ها و مراسم ویژه عید غدیرخم، روشنگری و واکاوی در مفهوم ولایت است.

صبح امروز حجت الاسلام شاهرودی نماینده، ولی فقیه در استان کردستان با تبریک عید سعید غدیر خم با تاکید بر اهمیت این عید بزرگ در دین مقدس اسلام و نزد شیعیان اظهار داشت: جلوه تابناک خورشید روز هیجدهم ذی‌الحجه دل‌ها را مسرور و دیده‌ها را روشن می‌گرداند، در این روز فرخنده امواجی از احساسات و شادمانی نمودار می‌شود، زبان‌ها به گفتار تبریک و تهنیت گویا آثار مسرت که از اعماق دل‌ها سرچشمه گرفته در چهره‌ها پدیدار می‌شود.

وی گفت: در تاریخ اسلام دو رویداد و حادثه بسیار مهم و بزرگ اتفاق افتاده است که از یکی رسالت و از دیگری امامت به‌وجود آمده است، نخستین حادثه نزول وحی بود که رسالت پیامبر گرامی اسلام (ص) را دربرداشت و دومین حادثه نیز در هیجدهم ذی‌الحجه سال دهم هجرت در مسیر بازگشت پیامبر گرامی اسلام (ص) از مراسم حجة‌الوداع اتفاق افتاد.

نماینده، ولی فقیه در استان کردستان این رویداد بزرگ را یکی از اعیاد مهم اسلامی دانست و تصریح کرد: روز هیجدهم ذی‌الحجه در سال دهم هجری چنان جای خـود را در میان روز‌های شادی و اوقات جشن‌های دینی گشوده است که هرگز فناپذیر نخواهد بود.

وی مسئله امام‌شناسی و افزایش معرفت در جامعه و تبیین واقعه مهم غدیر را از ضروریات امروز عنوان کرد و گفت: در برنامه‌های امسال تاکید بر این بوده که نسبت به افزایش معرفت و تبیین عید غدیر خم تلاش و همت بیشتری صورت گیرد.

نماینده، ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: برای شناخت امام علی (ع) علاوه بر مطالعه تاریخ و تحلیل آن، می‌توان به سخنان آن حضرت درباره خودشان یا سخنان کسانی که حضرت را درک کرده و در مکتبش پرورش یافته‌اند بی‌واسطه یا با واسطه و حتی دشمنانش مراجعه کرد.

وی اضافه کرد: حضرت علی (ع) در اداره حکومت زمان خود محور عدالت بودند و عالم‌ترین، عاقل‌ترین و مدبرترین فرد برای امامت و رهبری بود.

حسینی‌شاهرودی به جایگاه علمی حضرت علی (ع) و اهل‌بیت پرداخت و بیان کرد: جایگاه برتر علمی امام علی (ع) نه تنها در باور شیعیان امری مسلم است بلکه بزرگان دینی اهل‌سنت و بسیاری از اندیشمندان غیرمسلمان نیز آن را قبول دارند.

وی با اشاره به اطاعت حضرت ابراهیم (ع) نسبت به امر پروردگار بیان کرد: حضرت ابراهیم (ع) نبی بود، اما رسالتی نداشت که ملزم به تبلیغ و ابلاغ آن به مردم باشد، وی تابع دستورات الهی بود و برای تسبیح و امر پروردگار مبنی بر ذبح فرزند دلبند را بر چشم گذاشت و در برابر نفس اماره و وسوسه شیطان ایستادگی کرد.

وی اظهار کرد: حضرت ابراهیم از خدا تمنا دارد و از او خواسته که جایگاه امامت و ولایت شامل ذریه‌اش نیز باشد که پیغمبر ما و اهل بیت (ع) هم که از ذریه اوست لیاقت این مقام رادارند، ایشان همچنین از خدا خواست که دل‌های مومنین هوایی ذریه‌اش کند.

حسینی‌شاهرودی به جایگاه امامت اشاره کرد و افزود: جایگاه امامت نزد پروردگار جایگاهی ویژه و بزرگ است و کسانی که امامت پیدا می‌کنند باید افرادی معصوم و پاک باشند چرا که هر کسی نمی‌تواند به درجه امامت برسد و، چون حضرت ابراهیم (ع) از همه آزمایشات الهی پیروز و سربلند بیرون آمد به درجه امامت و ولایت رسید.

وی در پایان عنوان کرد: علم علی (ع) به جهت تصدی مقام بلند و شامخ امامت به طرز شگفتی مورد لطف و عنایت ویژه خالق متعال قرار گرفته‌اند و خود را بنده تحت اراده الهی می‌داند و می‌گوید ما بندگانی هستیم تحت اراده و دستور رب و هر چه خواستید در فضیلت ما بگویید.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات