در جونقان بیان شد؛

عید غدیر خاستگاه و تجلی گاه امامت و ولایت

عید غدیر خاستگاه و تجلی گاه امامت و ولایت و بزرگترین عید شیعیان است که باید برای جامعه و جوانان امروز به خوبی تشریح شود.
کد خبر: ۹۱۶۶۷۰۰
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از  استان چهارمحال و بختیاری؛ همزمان با میلاد با سعادت دهمین اختر تابناک آسمان عصمت و طهارت امام علی النقی (علیه السلام) و ششمین روز از دهه ولایت وامامت ،بسیجیان حوزه خواهران فاطمه الزهرا جونقان نشست بصیرتی سیاسی همراه با جشن امامت را برگزار کردند.

 کارشناس مسایل مذهبی در جمع بسیجیان حوزه فاطمه الزهرا سلام الله علیها جونقان گفت : دهه امامت و ولایت جریانی الهی است که با عید قربان به عنوان مظهر عبودیت آغاز و تا عید سعیدغدیرخم به عنوان خاستگاه و تجلی گاه امامت و ولایت به کمال می رسد.

حجت الاسلام  مسلم رضایی عنوان کرد : تبیین و ترویج و اشاعه فرهنگ غدیر و تبیین مقام و فضایل امام علی (علیه السلام) باید در این دهه به صورت جدی تری دنبال شود.
وی با تأکید بر این که باید تلاش کنیم تا در این دهه مبانی امامت و ولایت و عشق به ولایت را ترویج داده و در راستای شعائر اسلامی از آن بهره برداری کنیم، افزود: این دهه فرصت مغتنمی برای تبیین و ترویج بیشتر مبانی مساله امامت و ولایت در جامعه است.

ناطق در ادامه با بیان این که اندیشه حاکمیت و ولایت فقیه دارای دستاوردهای فراوانی بوده که این دستاوردها ناشی از جریان غدیر است، افزود : این مهم باید برای مردم تبیین شود که در نظام اسلامی  بحران هایی  فراوان دشمنان اسلام و انقلاب ، با تدبیر ولایت و برنامه ریزی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) به سلامت پشت سر گذاشته شد.
وی با اشاره به این که امروز همه دنیا معترف است که حاکمیت ولایت فقیه باعث شد تا در برابر استکبار جهانی ایستادگی کنیم، اظهار داشت: باید قدر نعمت ولایت در جامعه اسلامی را بدانیم و ارزش های آن را به نسل های جدید منتقل کنیم.

حجت الاسلام رضایی در پایان گفت: اگر واقعه غدیر به خوبی برای مردم آن دوره تبیین و تشریح می شد و مردم اهمیت امامت و ولایت را به خوبی می شناختند، بسیاری از وقایع مانند عاشورا رقم نمی خورد. امروز نیز اگر می خواهیم از وقوع عاشوراها جلوگیری کنیم باید غدیر و ولایت را برای جامعه تشریح کنیم.

ارسال نظرات