خبرهای داغ:
به‌مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به میهن، کتاب «نقش فرهنگ، هنر و رسانه در پایداری اسرای ایرانی در عراق»، تألیف کرامت یزدانی منتشر می‌شود.
کد خبر: ۹۱۶۶۷۰۱
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، همزمان با سالروز غرورآفرین بازگشت سرافرازانه آزادگان دلاور ۸ سال دفاع مقدس کتابی تحت عنوان «نقش فرهنگ، هنر و رسانه در پایداری اسرای ایرانی در عراق» نوشته آزاده و جانباز جنگ تحمیلی، کرامت یزدانی(اشک)، نویسنده و پژوهشگر و فعال فرهنگی منتشر می‌شود.

یزدانی امروز، ۲۷ مردادماه در این باره گفت: فرهنگ ایرانی و اسلامی، انواع هنرها و رسانه‌های مختلف درونی و بیرونی از موارد مهم دلائل استقامت و پیروزی آزادگان سرافراز میهن اسلامی در دوران اسارتشان بود. عوامل و شاخص‌هایی که اسرای ایرانی (آزادگان) را بسیار برجسته می‌کرد و یاد و خاطره آنان تا ابد بر تارک تاریخ ایران زمین خودنمایی می‌کند.

وی افزود: فرهنگ، هنر و رسانه، سه عنصر اصلی حیات اسرا در ایستادگی، مقاومت و پایداری و صبر در برابر شدائد، شکنجه‌ها و شائبه‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای دشمن بود.

یزدانی ادامه داد: اسرا در دوران اسارت، با بهره‌گیری از این سه مقوله مهم فرهنگ و هنر و رسانه توانستند برنامه‌های مخرب دشمن که به واسطه کارشناسان و روانشناسان حرفه‌ای غربی طراحی شده بود را نقش بر آب كند و پوزه غول تبلیغاتی دشمن را بر خاک بمالند.

این نویسنده و پژوهشگر و فعال فرهنگی که خود از سن سیزده سالگی تا نوزده سالگی یعنی از سال ۶۳ تا ۶۹ را در اسارت گذرانده است، تأکید کرد: رمز و راز پایداری و استقامت اسرای ایرانی در اردوگاه‌ها و سلول‌های دشمن، همین سه مقوله مهم بوده است که امروزه با توجه به هجمه‌های بسیار زیاد دستگاه‌های تبلیغاتی دشمن با به کارگیری ابزارهای نوینی مثل فضای مجازی، ماهواره و... می‌تواند الگوی خوب و مناسبی برای نسل جوان امروز و فردا باشد.

مدیر انتشارات نویسندگان پارس یادآور شد: متأسفانه هنوز بعد از سی سال از آزادی و بازگشت آزادگان نتوانسته‌ایم آنچنان که باید با زبان ادب و هنر و رسانه امروزی، فرهنگ ایثار و مقاومت و پایداری اسرای ایرانی را به نسل جوان امروز انتقال دهیم.

یزدانی در خصوص این کتاب که به زودی به دست علاقه‌مندان و جوانان می‌رسد، گفت: در این کتاب ضمن تعریف و معرفی فرهنگ و زیرمجموعه‌های آن و نمایش و انواع آن و همچنین رسانه و انواع مکتوب و غیرمکتوب آن به نقش هر کدام با تمام محدودیت‌هایی که در اسارت وجود داشته در پایداری اسرا پرداخته شده است.

یادآور می‌شود، کتاب «نقش فرهنگ، هنر و رسانه در پایداری اسرای ایرانی در عراق» در ۶۵۰ صفحه به‌زودی به دست علاقه‌مندان شناخت مسائل جنگ و اسرای ایرانی زندان‌های مخوف عراق خواهد رسید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها