فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرکرد؛

رسول خدا(ص) عید غدیر را عیدالله اکبر خوانده است

سرهنگ پایدار موسی انصاری: غدیر در سیره ائمه معصومین علیهم السلام و در لسان نبی مکرم اسلام از اهمیت و جایگاه والایی برخوردار است به طوری که رسول خدا(صلی الله علیه وآله وسلم) از آن به عیدالله اکبر یاد کرده اند.
کد خبر: ۹۱۶۶۷۱۶
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ سرهنگ پاسدار موسی انصاری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج  شهرکرد در جمع کارکنان این ناحیه و در حاشیه جلسه عید غدیرگفت: ما هیچ روزی را از حیث عظمت، کرامت، معنویت، قداست و اولویت مثل غدیر نمی بینیم.

وی، ادامه داد: اینکه امیرالمومنین(علیه السلام) فرمودند بهترین روز عمر من غدیر بود نه از این جهت که بخاطر  جانشینی باشد چرا که مسئله جانشینی حتی در حدیث «دار» که طبق تمام مصادر عامه در بین اقربین و دعوت خویشاوندان پیامبر آمده، مطرح بوده است. اهل سنت این حدیث را به طور متواتر قبول دارند که آن روز پیامبر، دست امیرالمومنین حضرت علی (علیه السلام) را بالا گرفته و  فرمود «أَنْتَ أَخِی وَ وَصِیِّی وَ وَارِثِی لَحْمُکَ مِنْ لَحْمِی وَ دَمُکَ مِنْ دَمِی»، لذا در غدیر اینکه ۱۲۰ هزار جمعیت سه روز متوال معطل شوند صرف اعلام جانشینی نیست.

سرهنگ انصاری در پایان تصریح کرد: روایت داریم که امام صادق(علیه السلام) می فرمایند: کسی که در روز غدیر اطعام دهد مثل این است که هزارهزار صدیق و پیامبر و وصی را در یک مجلس پذیرایی کرده است.

گفتنی است پایان بخش این جلسه مولودی خوانی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) و توزیع شیرینی و شربت بود.

ارسال نظرات