خبرهای داغ:
نگاهی به کتاب غدیر قلب اسلام به قلم سمیه اکبری فرد:
نویسنده کتاب غدیرقلب اسلام، گفت: غدیر محور همبستگی اسلامی و زیربنای تفکر شیعی است که متاسفانه در طول تاریخ با بی مهری‌ها از طرف دشمنان دین قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۱۶۶۷۳۱
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، غدیر محور همبستگی اسلامی و زیربنای تفکر شیعی است که متاسفانه در طول تاریخ با بی مهری‌ها از طرف دشمنان دین قرار گرفته است.
سمیه اکبری فرد، مبلغ دینی و پژوهشگر حوزه، در گفت وگو با خبرنگار طنین یاس، ضمن تبریک به مناسب عید بزررگ شیعیان اظهار کرد: شیعه با طرح مسئله غدیر و دعوت جهانیان به تفکر و تدبر در حقیقت، مردم را به استیفای حقوق خود دعوت می‌کند.

این مولف کتاب غدیر قلب اسلام به اهمیت روز غدیر اشاره کرد و گفت: ارزشی که روز غدیر برای ما به ارمغان آورده است نسبت به همه رویدادها گرانبهاتر است تا جایی که امام صادق ( ع ) فرمودند: و یوم غدیرخم افضل الاعیاد: روز عید غدیر خم، برترین عیدهاست. همچنین حضرت در حدیث دیگر اشاره کرده اند که : روزه گرفتن در روز عید غدیرخم با روزه گرفتن در تمام عمر دنیا برابری می‌کند که روزه این روز معادل یکصد حج و یکصد عمره مقبول در سال است و این روز بزرگترین عید خداوند است.
این محقق دینی تصریح کرد: غدیر محور همبستگی اسلامی و زیربنای تفکر شیعی است که متاسفانه در طول تاریخ با بی مهری‌ها از طرف دشمنان دین قرار گرفته است.
اکبری فرد، به روایات اهل سنت نسبت به مسئله غدیر اشاره کرد و گفت: برخی از بزرگان اهل سنت به صراحت در روایاتی که آورده اند به مسئله روز غدیر و بزرگداشت امیرالمومنین ( ع ) توسط پیامبر ( ص ) اشاره کرده اند که تمامی آن در کتاب غدیر قلب اسلام آورده شده است.
پژوهشگر مسائل دینی افزود: مهمترین مسئله در روز غدیر بزرگداشت در محافل عمومی جامعه است. امروزه شیعه علی ( ع ) باید آنقدر تعصب و وفاداری خود را به اسلام و امیر مومنانش نشان دهد که اگر قرار است در این روز ثوابی را متحمل شود در مراسمات عمومی و جمعی باشد تا ارزش این روز توسط شیعیان به جهانیان نشان داده شود.

پایگاه خبری تحلیلی طنین یاس

ارسال نظرات