خبرهای داغ:
نماینده مجلس خبرگان رهبری در جلسه اخلاق و رسانه گفت: خبرنگاران بدانند آبروی افراد و جامعه در کنار امنیت در دست و قلم خبرنگاران است.
کد خبر: ۹۱۶۶۸۲۶
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت الله علی اسلامی نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان ذهبری در جلسه اخلاق و رسانه که به همت بسیج رسانه استان قزوین برگزار گردید ضمن تبریک پیشاپیش عید غدیر ، عید ولایت اظهار کرد: نفس الهی و شیطانی در وجود انسان تا ابد در ستیز هستند.

وی ادامه داد: وقتی آدم و حوا در بهشت بودند با وسوسه شیطان به سمت میوه ممنوعه رفتند و فرشتگان که کارگزاران نظام خلقت هستند وی را منع کردند اما خدای متعال فرمود رهایش کنید که آزاد هستند که راه را خودش انتخاب کند.

آیت الله اسلامی ضمن بر شمردن اخلاق حسنه با رعایت حقوق دیگران گفت: انسان در زندگی خویش می تواند با رعایت معنویات و اخلاق انسانی از وسوسه های شیطانی دور شود تا بتواند عذاب الهی دور شود. انسان باید بین حاکمیت الهی و شیطانی به نفس خود مسلط باشد تا در سایه حاکمیت الله پابرجا بماند.

نماینده مجلس خبرگان گفت: ما در همه زمان ها بدانیم یک اقتضا زمینی است که انسان را به اسفل سافلین می کشاند و دیگری روح خدا می باشد که انسان را به کمال درجات می رساند و فراتر از زمینیان به عرش الهی می رسد. انسانهای زیادی نمازو روزه را برپا می دارند اما به دلیل اینکه ظالم بوده هرگز بخشیده نخواهد شد.

اسلامی گفت: امام عدالت (ع ) پس از ضربت خوردن مردم را به تقوی الهی دعوت می کند و پس از چند جمله دوباره خود،اهل بیت، حسن و حسین (ع) را به تقوی الهی دعوت می کند.

وی یادآور شد: تقوی به معنای این است که وقتی اعمال انسان را بیان می کنند خجالت نکشند این تعبیر عامیانه من است.

نماینده مجلس خبرگان در ادامه افزود: رسانه ها به آبروی افراد توجه کنند که سنگین ترین مسئولیت را در پی دارد. خبر کربلا توسط اصحاب خبر بیان شده است که با نگاه الهی می توان گفت؛ تسبیح کائنات می کنند.

نفس واقعه و مقاتل متعلق به امام حسین (ع) است اما خبرنگاران این پیام را به انتهای تاریخ فرستادند.این خبرنگاران علی بن حسین(ع) و زینب کبری (س) بودند. زینب کبری آنچنان ریز وقایع کربلا را بیان می کرد که مردم گریه های زیادی می کردند.

آیت الله اسلامی در خاتمه گفت: قدر امنیت را بدانید و اخباری که امنیت را خدشه دار می کند را مراقبت کنید تا ترکش آن به استان و کشور برخورد نکند. باید اخبار طبقه بندی را رعایت کنید، زیرا امنیت و آبرو دو عنصر مهم است که با قلم خبرنگار در معرض حفاظت یا خطر قرار می گیرد.

1002/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها