خبرهای داغ:
معاون اول قوه قضائیه:

ممانعت از شکاف طبقاتی، اقدام قوه قضاییه در گام دوم انقلاب است

معاون اول قوه قضائیه گفت: باید تلاش شود تا در گام دوم انقلاب عدالتی که خواست اسلام و ولایت است تحقق یابد و قوه قضائیه با برنامه ریزی و برخورد به موقع مانع از شکاف طبقاتی شود.
کد خبر: ۹۱۶۶۸۷۲
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضائیه صبح امروز در نشست تبیین گام دوم انقلاب و مسائل سیاسی در بیرجند با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم به ارتقاء بینش سیاسی مردم در نظام جمهوری اسلامی اظهار داشت: در طول این سالها ارتقاء بینش سیاسی مردم به نحوی بوده که بر اساس  آن بسیاری از توطئه های دشمن خنثی شده است.

 

وی، ضمن گرامیداشت دهه امامت و ولایت و عید غدیر، افزود: خداوند مخلوقات و نعمتهای بسیاری دارد که قابل شمارش نیستند و از میان تمام این مخلوقات تنها مخلوقی که خداوند بعد از آفرینش او به خود تبریک گفت انسان است لذا انسان تنها مخلوقی است که می تواند به واسطه قوه عقلانیت به بالاترین مرتبه صعود کند و  یا به واسطه بی خردی و انحراف به مرتبه ای پست تر  از حیوان برسد.

 

حجت الاسلام محسنی اژه ای ادامه داد: این موجود(انسان) با این ظرفیت اگر از قوه عاقله درست استفاده کند می تواند با همین قدرت سایر موجودات را به سیطره خود درآورد و  اگر از این قدرت فکری به درستی استفاده نکند به اسفل سافلین خواهد رسید.

 

معاون اول قوه قضائیه گفت: خداوند انسان را رها نکرده و برای رسیدن او به درجه نهایی رستگاری هزاران پیامبر و امام را در قالب ادیان و کتب مختلف برای هدایتش فرستاد لذا خداوند به واسطه آخرین پیامبرش دین اسلام و قرآن را معرفی کرد تا امتی میانه که بر پایه قسط و عدل مستقر است را  به عنوان الگو به جهانیان معرفی کند.

 

 40 سال مقاومت ملت ایران را مدیون بینش سیاسی جامعه اسلامی هستیم

 وی عنوان کرد: در طول این 40 سال انقلاب اسلامی با وجود تمام محاصره های اقتصادی، اقدامات نظامی و جنگ روانی علیه  نظام،  امروز جمهوری اسلامی نسبت به گذشته موفق تر، باصلابت تر ، کلامش نافذتر و عملش مؤثر تر از گذشته است اما در مقابل، دشمنان ما زبون تر و  ناتوان تر از قبل شدند که  اینها را مدیون بینش سیاسی جامعه، بینش متأخذ از وحی و دین باوری هستیم.

 

حجت الاسلام محسنی اژه ای تصریح کرد: تمام انبیاء از ابتدا تا خاتم نازل شدند تا دین را برای ما کامل کنند لذا با واقعه غدیر خداوند ولایت را معرفی  و دین را کامل و نعمت را بر ما تمام کرد و پیامبر خدا(ص) تا روز قیامت وصیّ خود را در میان مردم معرفی و ذخیره کرد.

 هر جا  از ولایت انحراف داشتیم دچار مشکل و گرفتاری شدیم

معاون اول قوه قضائیه  با بیان اینکه مسیر ائمه (ع) همان مسیر رسول الله(ص) و  همان وحی است که به رسول خدا نازل شد خاطرنشان کرد: اگر معنای وحی و ولایت را درک کنیم سعادت دنیا و آخرت نصیبمان خواهد شد و اما در طول قرنها هر جا در این زمینه کوتاهی کردیم و از ولایت انحراف داشتیم دچار مشکل و گرفتاری شدیم.

 

وی با بیان اینکه اگر هر پروژه و برنامه ای کامل نشود اثر لازم را نخواهد داشت گفت: معرفی امیر المومنین حضرت علی (ع) به عنوان وصی رسول خدا در اکمال دین و تاثیر آن بسیار مهم و اثر گذار بود و اگر این گونه نمی شد هر آنچه تا آن زمان نازل شده بود  اثر خود را نخواهد داشت لذا واقعه غدیر و ولایت همچون ریسمانی است که همه برنامه های هدایت بشر را در طول قرنها به هم وصل کرده و ربط می دهد.

 

حجت الاسلام اژه ای ادامه داد: امروز در زمان غیبت امام عصر(عج) ، ولی امر مسلمین نایب ایشان است که ادامه دهنده همان راه است لذا اگر عزت دنیا و آخرت، ایستادگی در برابراستکبارجهانی را می خواهیم باید حول محور ولایت قدم برداریم و از ولایت اثرپذیری داشته باشیم.

 

معاون اول قوه قضائیه گفت: یقیناً اما راحل و مقام معظم رهبری نایب امام عصر (عج) هستند چرا که هدایت گری های امام راحل و مقام معظم رهبری نشان می دهد که اینها نایب بر حق امام زمان هستند چون انسان معمولی نمی تواند اینگونه آینده نگری داشته باشد.

 

وی ادامه داد: امروز مقام معظم رهبری تنها هدایت و رهبری این کشور را ندارند بلکه آحاد مردم جهان اسلام امروز رهبر و امام خود را مقام معظم رهبری می دانند که این نعمت بسیار بزرگی است و اگر امروز ما غافل شویم و امام و رهبرمان از ما خواسته ای داشته باشد و ما کم توجه باشیم یقیناً ضرر می کنیم.

 

 حجت الاسلام محسنی اژه ای عنوان کرد: امام راحل و مقام معظم رهبری بارها تاکید کردند که نباید به طاغوت و شیطان بزرگ  استکبار جهانی اعتماد کنیم همچنین به مسئولین توصیه کردند که با همه وجود به مردم خدمت کنند تا خدا مدافع شما شود و در این مسیر از هیچ قدرتی نباید ترسید.

 

توزیع یکسان امکانات کشور برای همگان اجرای عدالت در گام دوم انقلاب است

وی با بیان اینکه تمام انبیاء و ائمه(ع)  مأمور  اجرای عدالت بودند، افزود: در سند دوم انقلاب ابتدا باید بینش به ولایت ولی فقیه را کامل کنیم و بعد کفه عدالت را در بقیه امکانات ارتقاء دهیم به گونه ای که دسترسی و امکان بهره مندی از تمام امکانات کشور برای همگان یکسان باشد.

 

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: آنچه مربوط به عدالت و خواست اسلام و ولایت است تنها مربوط به برخورد قاضی  و مقابله با دزدی ها نیست بلکه مهم تر از هر چیزی در دستگاه پاسخگو کار خود باشیم و جایگاه خود را ببینیم و در گام دوم باید شرایط به نحوی باشد تا تمام امکانات جمهوری اسلامی از آب و خاک گرفته تا فرصت های شغلی برابر توزیع شود.

 

 وظیفه اصلی ما جلوگیری از بی عدالتی در توزیع منابع و امکانات کشور و مبارزه با فساد ارزی و پول شویی است

وی خطاب به مسئولین دادگستری گفت: باید تلاش شود تا در گام دوم انقلاب عدالتی که خواست اسلام و ولایت است تحقق یابد و قوه قضائیه با برنامه ریزی و برخورد به موقع مانع از شکاف طبقاتی شود و شکاف های موجود را کم کند تا شرایط به نحوی نباشد که  ثروت تنها در اختیار عده ای خاص انباشته و عد ای به نان شب محتاج و یا فردی ده سمت دارد و فردی شرمنده خانواده خود باشد.

 

 حجت الاسلام  محسنی اژه ای ادامه داد: در شرایطی که دشمن در همه زمینه ها عرصه را بر ما دشوار کرده نباید با تصمیمات نادرست و بی برنامه ای به مشکلات ارزی دامن زده شود بلکه امروز وظیفه اصلی ما جلوگیری از بی عدالتی در توزیع منابع و امکانات کشور و مبارزه با فساد ارزی و پول شویی است.

 

عدالت را تنها صرف به قضاوت در دادگاه منحصر نکنیم

معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه باید دستگاه های نظارتی ما به روز تر باشند و با یک کار جهادی وانقلابی در این مقطع حساس کارها دنبال شود، خاطر نشان کرد: عدالت را تنها صرف به قضاوت در دادگاه منحصر نکنیم و باید در گام دوم توسعه یابد.

 

وی افزود: یکی از خودروسازان که پرونده‌اش در حال رسیدگی است ۶۰۰ نمایندگی در سطح کشور دارد اما با زد و بند ۱۵ نمایندگی خاص را انتخاب می‌کند و تولیداتش را به آنان می‌دهد تا با افزایش تقاضا این خودروها را با قیمت بسیار به مردم بفروشند.

 

محسنی اژه ای گفت: در پرونده دیگری که در حال بررسی است از بین ۶۳۰ صرافی مجاز تعداد ۱۵ صرافی را انتخاب کردند و دلار و ارزها را در اختیارشان گذاشتند که با این اقدام آنچه به دست مردم می‌رسد با ارزی که بانک مرکزی فروخته متفاوت می‌شود.

 

وی با بیان اینکه هر انسان منصفی از عدالت خوشش می آید، اظهار داشت: مردم ما امروز از فشارهای دشمن در رنج اند اما رنج روحی آنها از تبعض است  لذا از همکاران در دستگاه های قضایی و دادگستری ها خواهش داریم به دلیل استحقاق مردم و نظام از وقت خود گذاشته و به پرونده ها سریعتر رسیدگی کنند که هر چه سریعتر به نتیجه برسد اثر آن بهتر و مردم با مشاهده آن قطعاً امیدوار می شوند و فشارهای دشمن  اثرگذار نخواهد بود.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار