افشار در سلسله نشست‌های گام دوم انقلاب مطرح کرد

لزوم برخورد دستگاه قضا با متخلفان در حوزه انتخابات‌ های پیش‌رو

رئیس پژوهشکده بسیج دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: دستگاه قضا باید برای سلامت انتخابات و مبارزه با جرائم حوزه سیاسی، با متخلفان این حوزه برخورد جدی کند.
کد خبر: ۹۱۶۶۸۹۴
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳

لزوم برخورد دستگاه قضا با متخلفان در حوزه انتخابات‌ های پیش‌روبه گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوق دانان؛ علیرضا افشار رئیس پژوهشکده بسیج دانشگاه عالی دفاع ملی صبح امروز در «سلسه نشست دوشنبه‌های گام دوم انقلاب» که در محل سازمان بسیج حقوقدانان برگزار شد، اظهار داشت: در تمامی ابعاد دستاوردهای انقلاب، تاکنون دستگاه قضایی نقش بسیار مهمی داشته اما متأسفانه این نقش به خوبی تبیین نشده است و اینکه چند فرد فاسد بخواهند عملکرد دستگاه قضا را تحت‌الشعاع قرار دهند، ظلم به این سیستم است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب محورهای مختلفی را مطرح کرده‌اند. در حوزه معنویت و اخلاق، بحث‌های زیادی به ویژه درباره جنگ نرم و جنگ سخت وجود دارد که مقام معظم رهبری نیز بر اثبات وجود جنگ نرم بسیار تأکید داشته است و این موضوع در چارچوب فحشا، فساد و ... خود را نشان می‌دهد.

رئیس پژوهشکده بسیج دانشگاه عالی دفاع ملی تصریح کرد: دستگاه قضا باید در حوزه جرائم اجتماعی برنامه‌ریزی کند و در این زمینه به کمک دستگاه‌ها و نهادهای مردمی نیاز دارد.

افشار در خصوص ابعاد اقتصادی بیانیه گام دوم انقلاب اظهار داشت: متأسفانه به دلیل وجود برخی مقررات دست و پا گیر، مشکلات زیادی در حوزه تولید به ویژه در حوزه دریافت مجوزها وجود دارد؛ این مشکلات بهانه‌ای برای سوءاستفاده برخی افراد است به همین دلیل باید افرادی را برای نظارت بر روی این روند در نظر بگیریم.

وی با بیان اینکه یکی از بالاترین رسالت‌های قوه قضائیه، مقابله با فساد است، گفت: البته نقش بسیج نیز در این حوزه بسیار چشمگیر است اما این نهاد باید در مبارزه با فساد، فعالتر از زمان کنونی باشد. برای حل مشکلات اساسی کشور، نیاز به یک رویکرد مردمی داریم اما این مشارکت باید، نهادینه و ساماندهی و آموزش برای آن نیز انجام شود.

رئیس پژوهشکده بسیج دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: برای نهادینه شدن مشارکت مردم، نیاز به نهادهای انقلابی داریم اما متأسفانه در طول سال‌های اخیر، بسیاری از نهادهای انقلابی، منحل یا کمرنگ شده‌اند. همچنین در حال حاضر تنها نهاد بسیج است که به قوت خود باقی مانده است.

افشار بیان کرد: در عرصه سیاسی نیز مشارکت مردمی اغلب در حوزه انتخابات است البته این موضوع بسیار حائز اهمیت است اما باید در این زمینه برای انجام انتخابات سالم و صحیح، بصیرت‌سازی انجام شود. مصداق دیگر مشارکت مردمی در عرصه سیاسی، حضور مردم در راهپیمایی‌ها است.

وی تأکید کرد: دستگاه قضا باید برای سلامت انتخابات و پیشگیری از جرائم حوزه سیاسی، با متخلفین انتخابات برخورد کند.

رئیس پژوهشکده بسیج دانشگاه عالی دفاع ملی درباره حوزه فرهنگی خاطرنشان کرد: اقدام اصلی در حوزه فرهنگی، گفتمان‌سازی و ایجاد یک منشور اخلاقی در حوزه انتخابات است تا بتوان از طریق فرهنگ، از تخلفات در این حوزه پیشگیری کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار مرتبط
ارسال نظرات
آخرین اخبار