خبرهای داغ:
یکی از مراجع تقلید شیعیان در پیامی با اشاره به جنایات بوقوع پیوسته در کشمیر، تأکید کرد: مسلمین باید احساس مسئولیت کنند والا در پیشگاه خداوند پاسخی ندارند.
کد خبر: ۹۱۶۶۹۵۶
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، متن بیانیه آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی در محکومیت جنایات کشمیر به شرح زیر است:

کشمیر منطقه بسیار سرسبزی است که جاذبه‌های گردشگری فراوان دارد و به همین دلیل مورد علاقه هند و پاکستان است. سال‌ها کشمیر به دو ایالت تقسیم شده. ایالتی که در اختیار پاکستان و ایالتی در اختیار هندوستان است و فراموش نکنیم که اکثریت مردم کشمیر مسلمان هستند.

گویا اخیراً هند به این فکر افتاده است که بر تمام کشمیر غلبه کند و این منطقه حساس و پرجاذبه را در اختیار بگیرد. ای‌کاش از طریق دیپلماتیک وارد می‌شد، ولی زورگویی را ترجیح داده و با لشکر عظیمی که به آنجا اعزام داشته، عدّه زیادی را به خاک و خون کشیده یا بازداشت کرده است. حل مسئله کشمیر از طریق دیپلماتیک ممکن است. اینجاست که مسلمین جهان باید این منطقه از جهان که اکثریتش مسلمان هستند را فراموش نکنند و برادران اسلامی خود را از زیر فشار هندوستان نجات دهند. چرا که بی‌تفاوتی در این راه در پیشگاه خدا مسؤولیت فراوان دارد.

البته و صد البته امیدی به مراکز جهانی نیست، آن‌ها از اینکه مسلمانان و هندو‌ها به دست یکدیگر کشته شوند سود می‌برند. مسلمین باید احساس مسئولیت کنند والا در پیشگاه خدا پاسخی ندارند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها