خبرهای داغ:
دو بخش بیمارستان خاتم الانبیا (ص) و یک مرکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود عصر امروز توسط دکتر طهرانچی افتتاح شد.
کد خبر: ۹۱۶۷۰۱۷
|
۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی عصر امروز پس از حضور در مزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحدشاهرود و اهدای گل و عطرافشانی و ادای احترام به ساحت شهیدان در بیمارستان ۱۰۰ تخت‌خوابی خاتم‌الانبیاء (ص) این واحد دانشگاهی حضور یافت و بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) با ده تخت مجهز و اتاق عمل شماره ۴ این بیمارستان را افتتاح کرد و ضمن بازدید از بخش‌های مختلف این بیمارستان از جمله اورژانس و CCU بر توسعه بخش‌های این بیمارستان با کمک دانشگاه آزاد اسلامی و سایر نهاد‌ها در شهرستان شاهرود تاکید کرد.
دکتر طهرانچی همچنین مرکز تحقیقات «نانوذرات بیولوژیک در پزشکی» دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود را افتتاح کرد. وی در ادامه از مجموعه مهارت‌های بالینی (skill lab) دانشکده علوم پزشکی نیز بازدید به عمل آورد و از توسعه این مرکز و همکاری با سایر مراکز تحقیقاتی دانشگاه استقبال کرد. لازم به ذکر است که تا کنون در این مرکز چهار دوره از آزمون سراسری صلاحیت بالینی پایان دوره پزشکی عمومی برگزار شده است.
در این بازدید، حجت‌الاسلام و المسلمین عباس امینی امام جمعه شاهرود، دکتر سیدحسن حسینی شاهرودی نماینده مجلس شورای اسلامی، رئیس و اعضای محترم شورای شهر شاهرود، احمد خرم معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان شاهرود، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود و جمعی از مدیران این دانشگاه، دکتر طهرانچی را همراهی کردند و پس از پایان مراسم افتتاحیه پشت در‌های بسته نشستی را در خصوص طرح‌های توسعه‌ای بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) برگزار کردند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی پیش از حضور در واحد شاهرود، صبح امروز در جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان حضور یافت و با آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی امام جمعه و نماینده، ولی فقیه در این استان دیدار و گفت وگو کرد.
لازم به ذکر است مرکز تحقیقات «نانوذرات بیولوژیک در پزشکی» دانشکده علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود تنها مرکز تحقیقاتی تخصصی در زمینه نانوذرات بیولوژیک در پزشکی در کشور است که جهت تولید و استفاده از نانوذرات در درمان و مبارزه با سلول‌های سرطانی فعالیت می‌کند و همچنین در زمینه تولید نانوذرات زیستی، نانوفناوری پزشکی، دارو رسانی هدفمند، تولید ترکیبات نانودارو، مطالعات اثرات زیست سازگاری نانوذرات، مطالعات خواص سمی و غیر سمی نانوذرات در بدن و مطالعاتی در حوزه خواص التیام بخشی و درمانی نانوذرات، و همچنین ارائه امور مشاوره و پذیرش طرح‌های تحقیقاتی در حوزه نانوفناوری پزشکی فعالیت می‌کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها