فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان طی پیامی فرا رسیدن سالگرد عروج آسمانی شهید محمد باقر رحمانی را تسلیت گفت.
کد خبر: ۹۱۶۷۰۳۸
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، محمد حسین رجبی فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر استان کردستان، طی پیامی فرا رسیدن سالگرد شهادت شهید محمد باقر رحمانی را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح ذیل است.


بسم الله الرحمن الرحیم

«وَ لاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ»


پل شهادت اصلی‌ترین وسیله رسیدن به معبود است که شهدای گرانقدر با عبور از این گذرگاه درخشان برای همیشه جاویدان باقی می‌مانند و عزت و سربلندی را برای ملت شریف ایران به جای گذاشته و ثبات و استمرار خط سرخ حسین (ع) را با خون خود تضمین نمودند و راه شجاعت را به ما آموختند.

ناب‌ترین تعبیر درباره کردستان و شهدای گلگون کفن این خطه را مقام معظم رهبری در سفر تاریخی خود به استان کردستان در اردیبهشت معطر ۸۸ مطرح کرده و در دیدار پرشور خانواده‌های صبور و سرافراز شهیدان و جانبازان استان کردستان، عطر شهادت را شمیم بهشتی جاری در سراسر ایران خواندند و فرمودند: «شهیدان استان کردستان مظلوم‌تر از دیگر شهدا هستند همچنان که خانواده‌های آنان نیز علاوه بر صبر و استقامت در فراق عزیزانشان، در مقابل فشار‌های روحی و سیاسی ضد انقلاب ایستادگی مضاعف کردند و با روسیاه کردن دشمنان و ایادی آنان، رتبه بالایی را در امتحان بزرگ الهی ملت ایران نصیب خود ساختند».

اما مظلومیت شهدای کردستان تنها به سال‌های دفاع و مقدس محدود نشده و یکی از مظلوم‌ترین این شهدای سرافراز، بدون تردید «شهید محمد باقر رحمانی» است.

اینجانب سالگرد شهادت فرمانده سرافراز میدان‌های جهاد و شهادت و مجاهد عرصه‌های نبرد را تسلیت عرض نموده و از خدای متعال برای آن عزیز سفر کرده علو درجات و محشور شدن با امام شهیدان را مسئلت داشته و برای بازماندگان آن شهید صبر و اجر وافر را خواستارم.

سرتیپ دوم پاسدارمحمد حسین رجبی

فرمانده سپاه بیت المقدس استان کردستان

بر اساس این گزارش، شهید محمد باقر رحمانی در تاریخ ۲۱ تیر ماه سال ۱۳۳۱ در شهرستان بیجار در خانواده مذهبی چشم به جهان گشود، وی اولین فرمانده سپاه شهرستان بیجار در سال ۱۳۵۸ بود و در عملیات ۲۹ مرداد ماه سال ۱۳۵۹ در درگیری با نیرو‌های ضد انقلاب به شهادت رسید.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات