امام جمعه درگز غدیر را مهمترین روز عالم خواند و گفت: غدیر مهمترین روز عالم است چرا که در این روز دین کامل شده و نعمت بر بندگان تمام می شود.
کد خبر: ۹۱۶۷۰۷۳
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ امام جمعه شهرستان درگز با اشاره به جایگاه رفیع عید غدیر در روایات اهل بیت علیهم السلام عنوان کرد: غدیر آمد که بگوید نعمت‌ها با ولایت کامل می‌شوند و خدا از اسلام بدون ولایت راضی نیست؛ همه مردم تا روز قیامت رسالت دارند موضوع ولایت را به نسل‌های بعد از خود منتقل کنند.

امام جمعه درگز همچنین گفت: خدا در روز عید غدیر به اندازه دو برابر تمام روز‌های مهم و با ارزش سال، گناهان بندگان خود را می‌آمرزد؛ هدیه دادن در روز غدیر به اندازه‌ای مهم است که سفارش شده اگر پول ندارید، قرض کنید و هدیه بدهید؛ و در نهایت اطعام به یک مومن در روز غدیر ثواب اطعام دو میلیون پیامبر و صدیق و شهید را دارد.

حجت الاسلام ایروانی تبیین کرد: یکی از نقاط قوت نظام ما در دفاع مقدس همین روحیه جهادی و انقلابی است که شهدا و جانبازان از خود نشان دادند؛ اگر شهدا یک بار جان دادند آزادگان ما روزی یک بار جان می‌دادند و سخت‌ترین شکنجه‌های روحی و جسمی را تحمل می‌کردند.

وی مسجد را پایگاه اصلی تبلیغات اسلام دانست و تاکید کرد: مسجد هم باید جبهه‌ای باشد برای تربیت نیروی نظامی و هم محلی برای کار‌های فرهنگی و اجتماعی؛ مسجد طراز اسلامی باید کارکرد همه جانبه همچون حل مشکلات خانوادگی و اجتماعی مردم داشته باشد.

امام جمعه درگز تصریح کرد: صنعت دفاعی ما موتور پیشران پیشرفت‌های کشور در عرصه‌های گوناگون و نماد خودباوری به توان داخلی است؛ ما امروز موفق‌ترین کشور منطقه در حوزه دفاعی هستیم، پیشرفت‌های ما چشم جهانیان را خیره کرده و دشمن را مایوس از تجاوز.

حجت الاسلام ایروانی تبیین کرد: آغاز به کار بنیاد برکت در ۲۰ روستای درگز عامل تحولات خوبی برای شهرستان است؛ امیدواریم مسئولین با جدیت بیشتری همکاری کرده و از این فرصت برای حل مشکلات اقتصادی شهرستان استفاده کنند.

وی در پایان ضمن ابراز نگرانی از وضعیت حجاب و عفاف برخی اماکن تفریحی شهرستان گفت: کار بسیار خوبی که از هفته‌های گذشته آغاز شده و انشالله ادامه خواهد داشت حضور تیم‌های تذکر لسانی ستاد امر به معروف شهرستان در مناطقی همچون زو درونگر و تفرجگاه چهلمیر است؛ امر به معروف بر همه واجب است و نباید نسبت به فساد و بی بند و باری سکوت کنیم، در غیر اینصورت عقوبت آن دامن همه ما را خواهد گرفت.

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها