مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: کمبود نقدینگی مهمترین مشکلی است که گریبانگیر واحدهای صنعتی شده که در همین راستا دولت مانند طرح رونق شروع به پرداخت تسهیلات و تزریق نقدینگی به واحدهای صنعتی کرده است.
کد خبر: ۹۱۶۷۱۱۱
|
۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان،  بختیار رازانی در جمع خبرنگاران  با بیان اینکه در راستای توسعه متوازن صنعتی در استان کلیه شهرستان‌های لرستان دارای شهرک صنعتی، ناحیه صنعتی یا منطقه ویژه اقتصادی‌اند که براساس آخرین آمار23شهرک و ناحیه صنعتی مصوب دولتی در استان داریم، افزود: بر اساس مصوبه شورای برنامه‌ریزی موفق شده‌ایم  آخرین نواحی صنعتی را در شهرستان‌ رومشکان، شهر بیران شهر و چمن سلطان الیگودرز به تصویب برسانیم.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان عنوان کرد: در استان لرستان تاکنون برای  هزار و 324واحد صنعتی پروانه بهره‌برداری صادر شده که بالغ بر30درصد این واحدها در شهرک‌های صنعتی  مستقر هستند و خوشبختانه بیش از 65درصد شهرک های صنعتی استان فعال‌اند. 

وی با اشاره به مشکلات واحدهای صنعتی بیان کرد: کمبود نقدینگی مهمترین مشکلی است که گریبانگیر واحدهای صنعتی شده که در همین راستا دولت مانند طرح رونق شروع به پرداخت تسهیلات و تزریق نقدینگی به واحدهای صنعتی کرده است.

رازانی گفت: سال گذشته 68 واحد صنعتی راکد به چرخه تولید بازگشتند که از این میزان 24واحدتولیدی در شهرک‌ها بودند و برنامه امسال نیز جهت فعال سازی واحدهای راکد در شهرک‌های صنعتی حدود 30واحد  برنامه‌ریزی شده است.

وی تصریح کرد: یکی از کارهای خوبی که در استان انجام گرفت سال 96 مطالعه  خوشه‌های صنعتی و کسب و کار انجام شد چراکه خوشه‌های استان مزیت‌های اصلی استان محسوب می‌شوند که در همین راستا 12خوشه شناسایی شده است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان خاطر نشان کرد: خوشه گلیم و فرش استان لرستان در حال توسعه است و برای امسال نیز خوشه آبزیان و عسل را در دستور کار داریم.

وی اظهار داشت: بازگشایی فن بازار  استان از مهمترین اقدامات اخیر در لرستان است که می‌تواند به واحدهای درگیر موضوع فناوری کمک کند و همچنین  یک بنگاه معاملاتی فناوری است که می‌تواند  ایده‌ها را به  پدیده و تجاری سازی کمک کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات