امام جمعه موقت آستارا در گفتگو با «بسیج»:
امام جمعه موقت آستارا گفت: عدالت گستری، مهم‌ترین فلسفه غدیر است و درس غدیر این است که اگر امامت و رهبری مسلمانان به عالم‌ترین، باتقوا‌ترین و پاک‌ترین فرد سپرده شود، عدالت در جهان گسترده می‌شود.
کد خبر: ۹۱۶۷۱۳۴
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۳
حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در آستارا اظهار داشت: عدالت گستری، مهم‌ترین فلسفه غدیر است و درس و معنای واقعی غدیر این است که اگر امامت، ولایت و رهبری مسلمانان به عالم‌ترین، باتقوا‌ترین و پاک‌ترین فرد سپرده شود، عدالت در جهان گسترده می‌شود.

امام جمعه موقت آستارا با اشاره به بزرگی و عظمت این واقعه افزود: غدیر، عیدی بزرگ و خاطره‌ای ماندگار در تاریخ اسلام است و اگر مسلمانان، فرمایش خدا و پیامبر اکرم (ص) را به درستی درک می‏‌کردند و تربیت نبوی استمرار پیدا می‏‌کرد، بشریت زودتر به هدف نهایی خود می‌رسید.

وی با تأکید بر ضرورت و اهمیت ترویج غدیر در جامعه گقت: ما به همان اندازه که در خصوص جریان عاشورا قدم برداشته‌ایم به همان اندازه نیز در بحث تبلیغ و ترویج غدیر غفلت کرده‌ایم و اخیراً حرکاتی در حوزه‌های علمیه و در شهر‌های بزرگ آغاز شده است که امیدواریم این حرکت به شهرستان‌های دیگر نیز تسری یافته و مؤمنین در این خصوص اهتمام کنند.

امام جمعه موقت آستارا گسترش پیام غدیر را وظیفه مبلغان دینی دانست و تصریح کرد: پیام غدیر، فلسفه و صاحب آن در جامعه باید برای نسل امروز و آیندگان به نحو شایسته تبیین و انتقال یابد تا نقشه‌های دشمن برعلیه این واقعه مهم برای همیشه خنثی شود.

وی با بیان اینکه عدالت، مهمترین و شاخص‌ترین خصوصیت حضرت علی (ع) در همه اعصار به ویژه در دوران حکومت ایشان است، گفت: در بازه ۳۰ ساله از زمان رحلت پیامبراکرم (ص) تا شهادت امام علی (ع) هیچ گاه موضوع عدالت به اندازه خلافت ایشان و در نهج‌البلاغه که محصول حکومت ۵ ساله ایشان است مطرح نبوده است.

صالحی با اشاره به بازسازی واقعه غدیر در شهرستان آستارا برای اولین بار گفت: قرائت گزیده‌ای از خطبه غدیر خم، بازسازی برکه غدیر و اجرای صحنه واقعه بر روی جهاز شتر پیش‌بینی شده است و با مشارکت شهروندان و هنرمندان امروز در پارکینگ پشت بازار ساحلی آستارا نمایش باشکوهی را شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/
ارسال نظرات