سرهنگ خلجی گفت:برای شکل گیری جوامع اسلامی رکن اصلی مسجد است، ولی در شهرک سازی های که در سال های اخیر انجام شده، متاسفانه توجهی به این موضوع نمی شود و اهالی این شهرک های تازه تاسیس از داشتن مسجد محرومند.
کد خبر: ۹۱۶۷۱۶۳
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵

سرهنگ محسن خلجی مسئول بسیج مساجد و محلات سپاه روح الله استان مرکزی در گفتگو با خبرگزاری بسیج به مناسبت روز جهانی مسجد گفت: در این روز صهیونیست غاصب مسجدالاقصی را به آتش کشید، به همین دلیل این روز به عنوان روز جهانی مسجد نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: به فرموده ی امام(ره) مسجد مرکز ستاد اسلام است؛ متاسفانه در حال حاضر از این مرکزیت فاصله گرفتیم. مسجد قبا اولین نهادی بود که بعد از هجرت پیامبر(ص) ساخته شد. مساجد در زمان حکومت رسول خدا(ص) و امام علی(ع) نهاد محوری دین اسلام بوده اند و هنگام ظهور امام زمان(عج) این مکان محوری بنا بر روایات مسجد کوفه است.

 مسئول بسیج مساجد ومحلات گفت: ما اعتقاد داریم تمام مشکلات جامعه را می توان در مسجد بررسی و حل کرد؛ متاسفانه در سیاست های انجام شده ی کشور به عنوان یک جامعه اسلامی مسجد مورد توجه خاص قرار نگرفته، مدیریت ضعیفی که در مساجد اعم از هیئت امناء، امام جماعت، کانون های فرهنگی و... است، آموزش های لازم را برای عهده داری مسئولیت ندیده اند و ما در برخی از مساجد شاهد هستیم اعضای هیئت امناء با اهداف انقلاب همسو نیستند.

 

خلجی گفت: در روایات آمده که روزی رسول خدا(ص) وارد مسجد شدند، عده ای مشغول عبادت و عده ای به تعلیم می پرداختند، پیامبر به گروه تعلیم و آموزش پیوستند، این نشان دهنده ی آن است که مسجد مکانی صرفا عبادی نیست. متاسفانه امروزه از این مکان مقدس مرکز آموزش ،فرهنگ، مشاوره خانواده وحتی آموزش های نظامی را گرفته، و باعث تضعیف مسجد شده اند.

وی خاطر نشان کرد: برای شکل گیری جوامع اسلامی رکن اصلی مسجد است، ولی در شهرک سازی های که در سال های اخیر انجام شده، متاسفانه توجهی به این موضوع نمی شود و اهالی این شهرک های تازه تاسیس از داشتن مسجد محرومند.

ارسال نظرات