مسئول سازمان بسیج مساجد محلات سپاه الغدیر یزد تاکید کرد:
سرهنگ دوم پاسدار «مهدی دهقان» با بیان اهمیت مساجد در همه دوره ها گفت: در پیروزی انقلاب اسلامی مساجد نقش کانونی و مهمی را بر عهده داشتند و همچنین در هشت سال جنگ تحمیلی نیز اعزام ها و پشتیبانی رزمندگان از مساجد صورت می گرفته است.
کد خبر: ۹۱۶۷۱۷۹
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۶
مساجد سنگر اول انقلاب اسلامی بودند/ مساجد برتر تقدیر می شوندسرهنگ دوم پاسدار «مهدی دهقان» مسئول سازمان بسیج مساجد محلات سپاه الغدیر یزد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در یزد، با بیان اینکه ۳۰ مرداد همه ساله به نام روز مساجد نامگذاری شده است اظهار داشت: ۳۱ مرداد ۱۳۴۸ مصادف بیست و یکم اوت ۱۹۶۹ به دستور دنیس مایکل ولیم روهان شهروند اسرائیلی؛ مسجدالاقصی که قبله اول مسلمین جهان است توسط صهیونیست‌ها به آتش کشیده شد.
وی افزود:، چون یک جریان مسیحی صهیونیستی در آمریکا شکل گرفته بود که اعتقاد داشت ویرانی مسجد الاقصی و ساخت معبد سوم سلیمان شرط ظهور حضرت مسیح (ع) است و الان ظهور نمی¬ کند. بر پایه این اعتقاد مسجدالاقصی توسط اشغالگران صهیونیست به آتش کشیده شدو لکه ننگنی شده که بر پیشانی رژیم صهیونستی ماند.
سرهنگ دوم پاسدار دهقان ادامه داد: مسجدالأقصی در اسلام، دومین مسجد به شمار می‌آید و از نظر درجه پس از مسجدالحرام و مسجد‌النبی قرار می‌گیرد.
مسئول سازمان بسیج مساجد محلات سپاه الغدیر یزد با اشاره به اجلاس وزیران امور خارجه کشور‌های اسلامی در تهران، تاکید کرد: در آن اجلاس با پیشنهاد سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی سالگرد آتش زدن مسجدالاقصی توسط اسرائیل به عنوان روز جهانی مساجد شد.
وی اهداف از نامگذاری این روز را اینگونه برشمرد: ارائه الگوی مناسب برای بزرگداشت روز مسجد، تبین مطالبات و نیاز‌های مساجد، مرور وضعیت گذشته و حال مسجد و بررسی نقش مساجد در تعامل بین دین و دولت و نیز معرفی و تقدیر از ائمه جماعات موفق از این هدف‌ها می‌باشند.
این مقام مسئول با بیان اینکه مساجد سنگر اول انقلاب اسلامی بودند، یادآور شد: در پیروزی انقلاب اسلامی مساجد نقش کانونی و مهمی را بر عهده داشتند و همچنین در هشت سال جنگ تحمیلی نیز اعزام‌ها و پشتیبانی رزمندگان از مساجد صورت می‌گرفته است.
مسئول سازمان بسیج مساجد محلات سپاه الغدیر یزد تاکید کرد: اگر مساجد نبودند انقلاب و جنگ تحمیلی به پیروزی نمی‌رسید لذا دشمن امروزه مساجد را نشانه گرفته است.
سرهنگ دوم پاسدار دهقان با اشاره به فرمود: ه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در مورد اهمیت مساجد گفت: در سوره توبه هم به اهمیت مساجد اشاره شده است بر همین اساس بسیج و سپاه برای روز مساجد تعاملات خوبی با اداره اوقاف، سازمان تبلیغات شده است برای بقاع متبرکه و امام جماعات مساجد برقرار کرده اند.
وی با بیان اینکه امسال تقدیر از مساجد برتر در فصل پاییز انجام می‌شود اذعان کرد: مساجد برتر بر اساس پایگاه برتر، هیئت امناء برتر، امام جماعت برتر و خادم برتر که همگی از یک مسجد هستند؛ باعث نمونه شدن مسجد می‌شوند.
مسئول سازمان بسیج مساجد محلات سپاه الغدیر یزد با اشاره به اینکه همه سال مراسم تقدیر از سه مسجد نمونه استان در مرداد برگزار می‌شده است ادامه داد: امسال بنا بر ضرورت‌هایی از جمله ورود پایگاه‌ها به مساجد، هم افزایی و هم پوشانی برنامه‌های مساجد و پایگاه‌های بسیج این برنامه در فصل پاییز انجام خواهد شد.
سرهنگ دوم پاسدار دهقان با بیان اینکه حضور جوانان در مساجد بسیار مورد اهمیت است یادآور شد: خارج شدن پایگاه‌ها از مساجد سمی بود که انجام شد چند سالی است که سعی کردیم تمام پایگاه‌های بسیج را به مساجد برگردانیم و تمام مراسم ها، دوره‌های آموزشی و تفریحی را در مسجد‌ها برگزار کنیم.
وی افزود: ایجاد میز خدمت در مساجد برای رفع مشکلات مردم از دیگر مواردی است که سبب حضور مردم در مساجد می‌شود.
وی ادامه داد:مصاحبه با امام جماعات و مردم، تبیین نقش بسیج در مسجد، انتشار بیانیه توسط فرمانده هان حوزه ها، حضور فرماندهان نواحی به عنوان سخنران پیش از خطبه‌ها نماز جمعه، برگزاری مسابقات فرهنگی - ورزشی، غبارروبی مساجد و برگزاری نمایشگاه‌های اقتصاد مقاومتی در حسینیه‌ها از جمله فعالیت‌هایی است در این روز انجام می‌شود.
انتهای پیام/
ارسال نظرات