به مناسبت عید غدیر خم مراسمی در مسجد جامع شهرستان سراوان با حضور امام جمعه، فرماندههان نظانی و انتظامی روسای ادارات و... و عموم مردم برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۶۷۱۸۱
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۴

به گزارش خبرنگار بسیج از سراوان، به مناسبت عید غدیر خم مراسمی در مسجد جامع شهرستان سراوان با حضور امام جمعه، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه سلمان، فرماندهان نظانی و انتظامی روسای ادارات و... و عموم مردم برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام علی اکبر پور، مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه سلمان گفت: در حج الوداع که آخرین حج پیامبر اکرم بوده است و همه مردم سعی کردند که در این حج که پیامبر گرامی حضور داشتند شرکت نمایند که بعد از اتمام حج در جایی  به نام غدیر توقف می کنند و معروف ترین جایگاه خطبه که این است که پیامبر دست حضرت علی(ع) را بلند می کنند و می گویند من کنت مولا فهذا علی مولا را قرائت  و آن حضرت را به عنوان ولی و وصی بعد از خودش مهرفی می کند.
 
وی افزود:بیعت مردم با حضرت علی(ع) سه شبانه روز طول کشید که حضرت جبرئیل اولین بیعت کننده با امام بودند.
 
حجت الاسلام اکبر پور ادامه داد: بعد از جبرئیل، نوبت  بیعت صحابه پیغمبر با امام علی(ع) که بعد از بیعت خود به همسرانشان نیز دستور می دهند که با امام علی بیعت نمایند پیغمبر دستور می‌دهد فرشی پهن کنن و پرده‌ای بزنند تا زنان هم بتوانند با امام علی بیعت کنند.
 
مسئول نمایندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: هر جامعه‌ای نیاز به، ولی دارد و اگر، ولی نداشته باشدآن جامعه کفار می شود اگر امروز دشمن از ما ناامید می شود به خاطر این است که این کشور، ولی دارد همان طور که یهودی‌ها به خاطر وجود امام علی(ع) نا امید شدند و نتوانستند کار‌های خود رو به پایان برسانند.

در پایان این مراسم عموم مردم پیوند اخوت دادن و گفتند بین هیچ شیعه و سنی را دشمن نمیتواند خراب کند و همیشه ما در کنار هم زندگی خواهیم کرد.
ارسال نظرات