تعداد ۴۸ سرویس جهیزیه در راستای برنامه‌های محرومیت زدایی سپاه شهرستان مریوان به زوجین جوان مریوانی اهدا گردید
کد خبر: ۹۱۶۷۱۹۸
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، با حضور سرهنگ منصور، ولی ئی، فرمانده سپاه شهرستان مریوان، ماموستا شیرزادی امام جمعه مریوان و مسئولین و روسای ادارت شهرستان در راستای برنامه‌های محرومیت زدایی، از محل اعتبارات محرومیت زدایی قرارگاه حمزه سیدالشهداء (ع) تعداد ۴۸ سرویس جهیزیه به زوجین جوان مریوانی اهدا گردید.


در ابتدای این مراسم سرهنگ، ولی ئی با اشاره به لزوم فعالیت‌های گسترده در حوزه محرومیت زدایی گفت: سپاه سعی می‌کند در عرصه محرومیت زدایی و سازندگی به دولت کمک کند. وظیفه دستگاه‌های اجرایی در جای خود محفوظ است و سپاه نیز از محل اعتبارات درآمدی خود با فرمان رهبری در مناطق محروم به عمران و آبادانی می‌پردازد.

فرمانده سپاه مریوان افزود: از سال ۸۸ تا پایان سال ۹۶ در مجموع ۲۰۸ پروژه عمرانی از جمله ساخت مدرسه، مسجد، ایجاد راه، ساخت پل و... در سپاه شهرستان مریوان اجرا شده است. در حوزه محرومیت زدایی و کمک به اقشار کم درآمد نیز مجموعا ۲۲۵۵ مورد اقدامات و کمک‌هایی متناسب با نیاز‌های جامعه انجام شده است.

سرهنگ، ولی ئی افزود: از سال ۹۷ پروژ‌هایی مانند احداث پل در دو روستا، تعمیر مدارس، ایجاد زمین ورزشی در سه روستا، آبرسانی، احداث خانه عالم و ... انجام شده است. همچنین اقدام ارزشمند ساخت و احداث خانه برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی که ۳۷ باب منزل مسکونی برای مددجویان کمیته امداد در نظر گرفته شد که ۲۵ مورد از آن‌ها به اتمام رسیده و تحویل مددجویان شده است.

سرهنگ، ولی ئی با اشاره به بحث ازدواج و سبک زندگی اسلامی خاطر نشان کرد: آمار و ارقام چند سال اخیر نشان می‌دهد آمار ازدواج در استان کردستان بالا بوده است، اما متاسفانه در زمینه طلاق نیز جز استان‌هایی هستیم که بیشترین طلاق‌ها را دارد. کمک کردن به جوانان در تسریع و تسهیل ازداوج و حمایت از زوج‌های جوان که تشکیل زندگی داده اند می‌تواند از بالا رفتن سن ازدواج و تعداد بالای طلاق‌ها جلوگیری کند.

ماموستا شیرزادی امام جمعه مریوان در ادامه با قدردانی از زحمات سپاه مریوان در حوزه‌های عمرانی، محرومیت زدایی و اهدا جهیزیه به جوانان و با اشاره به چهار بانوی شایسته در حدیث پیامبر (ص) گفت: ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) دختر پیامبر از پیوند‌های مبارک و نمونه در اسلام است. جهیزیه دختر پیامبر اقلامی بود مانند آسیاب دستی، حصیری که از چوب درخت خرما ساخته شده بود، یک مشک و یک کاسه؛ اقلامی بسیار محدود و کاربردی در آن روزگار بوده که از نظر مالی اصلا ارزش بالایی نداشتند.

ماموستا شیرزادی افزود: باید از ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) درس بگیریم. برای ازدواج ارزش قائل باشید. نگویید اگر این نشد یکی دیگر و بدون فکر به دنبال طلاق بروید. طلاق مذوم و ناپسند است مخصوصا زمانی که فرزندی در میان باشد. احترام متقابل زوجین بسیار مهم است. نماز خواندن و عبادت زن و شوهر از اجر و رحمت الهی خاصی برخوردار است.

در پایان این مراسم تعداد ۴۸ سرویس جهیزیه به زوجین جوان مریوانی اهداءگردید. این جهیزیه‌ها شامل یخچال، فرش ۱۲ متری، اجاق گاز، ماشین لباسشویی، جارو برقی، سرویس قابلمه، سرویس غذاخوری ۶ نفره، سرویس قاشق و چنگال ۴۸ پارچه، ۲ تخته پتو، ساعت دیواری و کتری برقی بود که طی مراسمی با حضور روسای ادارات شهرستان مریوان تحویل زوجین گردید.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات