خبرهای داغ:
سامانه دفاع هوایی نیروهای مسلح یمن یک پهپاد ساخت آمریکا مدل «MQ۹» را در آسمان استان «ذمار» سرنگون کرد.
کد خبر: ۹۱۶۷۲۵۷
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن، سه‌شنبه شب اعلام کرد که سامانه دفاع هوایی یمن یک پهپاد ساخت آمریکا از نوع «9MQ» را با موشک در آسمان استان ذمار ساقط کرد.

سرتیپ سریع گفت: «به لطف و یاری خداوند، پدافند هوایی موفق شد پهپاد آمریکایی از نوع 9MQ را با موشکی مناسب در آسمان استان ذمار ساقط کند و این موشک با دقت بالا به هدف خود اصابت کرد.»

 

وی تصریح کرد، موشکی که پهپاد آمریکایی را ساقط کرد ساخت داخل است و به زودی در یک نشست خبری از آن رونمایی می‌شود.

سخنگوی نظامی انصارالله به نیروهای دشمن هشدار داد که هنگام فکر کردن به ورود به حریم هوایی یمن باید هزاران بار در محاسبات خود تجدید نظر کنند؛ چرا که «آسمان یمن دیگر مثل گذشته به روی متجاوزان باز نیست و روزهای آینده با غافلگیری‌های بزرگ همراه خواهد شد».

وی افزود: « به فضل خداوند، نیروهای یمنی این توان را به دست آورده‌اند که شمار زیادی از هواپیماهای متخاصم را از ورود به حریم هوایی یمن باز دارند.»

این نخستین بار نیست که نیروهای یمنی یک پهپاد آمریکایی را سرنگون می‌کنند. پیش از این نیز در تاریخ  ژوئن پدافند هوایی یک پهپاد آمریکایی از همین مدل را در جبهه ساحل غربی منهدم کرد.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از زمان آغاز تهاجم ائتلاف سعودی به یمن تاکنون ده‎ها پهپاد جاسوسی عربستان و متحدانش را سرنگون کرده‌اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها