جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج)استان زنجان خبر داد؛

حضور 400 امام جماعت در مساجد زنجان

جانشین فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) از حضور 400 امام جماعت در مساجد زنجان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۶۷۲۹۳
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵

سرهنگ ابوالفضل طهماسبی در گفتگو باخبرنگار خبرگزاری بسیج اظهارداشت: بیست و یکم اوت هر سال که مصادف با ۳۰ مرداد است، روز جهانی مساجد نامگذاری شده است و در سال ۱۳۴۸ در چنین روزی مسجدالاقصی که قبله اول مسلمین جهان است، توسط صهیونیست‌ها به آتش کشیده شد.

 

وی با اشاره به اینکه مساجد از صدر اسلام مورد تأکید پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) بوده است گفت: همواره مساجد مرکز اصلی تحولات فکری، سیاسی، اجتماعی، علمی و فرهنگی جامعه اسلامی به شمار می‎رود.

 

جانشین سپاه انصارالمهدی (عج) با بیان اینکه رمز پیروزی در مقابل دشمن تنها در اتکا به فرهنگ اسلامی در بستر مساجد،همراه با روحیه انقلابی و ولایی است افزود: روز جهانی مساجد فرصتی برای حضور و فعالیت‌ حداکثری نوجوانان و جوانان در این مکان معنوی میباشد

 

طهماسبی افزود:در حال حاضرهزار و200 مسجد در سطح استان زنجان وجود دارد که ازین تعداد ،400 مسجد دارای امام جماعت می باشد.

 

این مسئول از برگزاری برنامه های مختلف به مناسبت روز بسیج مساجد ومحلات در سطح استان خبر داد وتاکید کرد:برگزاری نمایشگاه های مختلف،تجلیل از ارکان مساجد وبرگزاری نشست های بصیرتی از جمله این برنامه هاست.

 

وی بابیان اینکه در راستای جذب جوانان به مساجد،برنامه های فرهنگی،اردویی وسیاسی مختلفی در طول سال اجرا می شود،افزود: اجرای برنامه‌های فرهنگی متناسب با رده‌های سنی افرادی که در مسجد حضور دارند؛ کمک بزرگی برای جذب و حضور مداوم جوانان است.

 

طهماسبی یکی دیگر از راهکارهای جذب افراد به مسجد را نیازسنجی جوانان هر محله و منطقه دانست و گفت: اگر در یک منطقه نیازهای جوانان ارزیابی شود و متولیان امور مساجد به نیازهای جوانان رسیدگی و این نیازها را رفع نمایند، نگرش جوانان به کارکردهای مسجد تغییر می‌کند و بسیاری از جوانان جذب مساجد می‌شوند.

 

وی اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت جامعه در مقایسه با گذشته تفاوت‌ بسیاری دارد و شاید یک مسجد فقط به‌ دلیل برپایی نماز جماعت نمی‌تواند موفق عمل کند. اگر در مساجد به موقعیت‌ها، مشکلات و نیازهایی که خانواده‌ها دارند توجه شود، عملکرد و کارکرد بهتری خواهند داشت.

 

ارسال نظرات