نماینده ولی فقیه در اردبیل با اشاره به خفقان ایجاد شده پس از ارتحال پیامبر(ص) نسبت به نقل و کتابت احادیث، گفت: حضور بیش از 140هزار نفر در آخرین حج پیامبر(ص) و معرفی رسمی امیرالمومنین در رویداد تاریخی غدیرخم، انکار ولایت علی(ع) را غیرممکن کرد.
کد خبر: ۹۱۶۷۳۰۰
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجانشرقی، آیت الله سیدحسن عاملی در جمع مردم میانه با بیان اینکه سکوت 140000 نفری مسلمانان نسبت به مسئله ولایت موجب غفلت از غدیر شد، اظهار کرد: اگر مردم به تکلیف خود عمل کرده و بر بیعتی که با علی(ع) بسته بودند، وفادار می ماندند، هرگز جنگ ها و حوادث ناگواری همچون صفین، نهروان، کربلا و ... رخ نمی داد.

   وی ریاست طلبی و طمع را از بدترین صفات رذیله برشمرد و گفت: علی(ع) مقربترین مخلوقات به خداوند بود و پیامبر(ص) با نام او به درگاه الهی توسل می جست اما عده ای طماع و ریاست طلب، حق حاکمیت امت اسلامی که از سوی خدا به علی(ع) واگذار شده بود را غصب کرده و با ظلم به خاندان ولایت و معصومین(ع)، امت اسلامی را در رنج و سختی افکندند.

   حجت الاسلام عاملی افزود: علی در پیشگاه الهی دارای مقامی بسیار والاست. او قهرمان عدل بود و کوثر ملکوت عدالت و حکومت آرمانی توسط ایشان ترسیم شده بود و به همین خاطر، ساقی کوثر، علی(ع) است.

   امام جمعه اردبیل، با تاکید بر اهمیت غدیر و بحث ولایت، اظهار کرد: غدیر علاوه بر اینکه یک امر شرعی بود یک امر عقلیست و محتوای آن تنها معرفی علی(ع) نبود بلکه مسئله اصلی، مشخص کردن تکلیف امت اسلامی نسبت به جایگاه و اهمیت ولایت بود.

   آیین گرامیداشت عید سعید غدیرخم با حضور صدها نفر از بسیجیان و مسئولان در جوار مزار شهدای گمنام  میانه  برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها