فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان خبر داد:
فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان از اجرای طرح "رسم ابرار" به نیابت از 1500 شهید هرمزگان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۶۷۳۰۹
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۴

 

اباذر سالاری، فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان، در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: به مناسبت ایام 23 تا 25 ذی‌حجه که حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) روزه می‌گرفتند و افطار خود را به افراد مسکین، یتیم و اسیر اعطا می‌کردند، طرحی با عنوان «رسم ابرار» توسط معاونت فرهنگی هنری سپاه امام سجاد(ع) هرمزگاناجرا می‌شود..

وی با تأکید بر احیای و ترویج فرهنگ اطعام و کمک به مستضعفین، گفت: ما شیعیان باید زندگی حضرت زهرا(س) و امام علی(ع) را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم و همان‌طور که ماجرای اطعام این دو معصوم در سوره مبارکه انسان آمده است «وَيُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَى حُبِّهِ مِسْكِينًا وَيَتِيمًا وَأَسِيرًا» ما نیز نباید اطعام و کمک به مستضعفین را فراموش کنیم.

اباذر سالاری ، ادامه داد: در طرح «رسم ابرار» که از روز یکشنبه 3 شهریور تا سه‌شنبه 5 شهریور ماه ادامه می‌یابد، افراد داوطلب روزه می‌گیرند و هزینه افطارشان را برای کمک به مساکین در روز یکشنبه، کمک به ایتام در روز دوشنبه و کمک به آزادی زندانیان در روز سه‌شنبه اهدا می‌کنند.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان از همکاری کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره)، سازمان زندان‌ها ، ستاد دیه، سازمان تبلیغات اسلامی و دفتر حمایت خبر داد و یادآور شد: با رایزنی های انجام شده با کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان مقرر شد جهت جمع آوری کمک‌های مردمی و رساندن آن‌ها به افراد نیازمند افراد داوطلب کمکهای نقدی خود را به شماره حساب (0111116060008) واریز نمایند.

وی در خصوص اهداف اجرای طرح ابرار گفت: این طرح بهانه‌ای برای احیا و ترویج سنت اهل بیت در خصوص بخشش به ایتام، فقرا و زندانیان است و علاوه بر آن به دنبال تحقق انتظارات مقام معظم رهبری جهت رسیدگی به مستضعفان و محرومیت زدایی که ایشان در گام دوم انقلاب اسلامی تأکید داشتند، هستیم.

اباذر سالاری، تصریح کرد: احیا و ترویج فرهنگ کمک به مستضعفین، نیازمند یک سری اقدامات فرهنگی است و باید تمامی ارگان‌ها در این خصوص اقدامات مقتضی را انجام دهند، از این رو باید مسئولان و افراد شاخص که می‌توانند در این زمینه الگو ساز باشند، پیش‌قدم شوند.

فرمانده سپاه امام سجاد(ع) استان هرمزگان، گفت: امیدواریم با استقبال مردم از این طرح، بتوانیم به تعداد قابل توجهی از مستضعفان کمک و زمینه آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد و مالی را فراهم آوریم.

وی، عنوان کرد: از رسانه‌ها تقاضا داریم تا با اطلاع رسانی در خصوص این طرح، زمینه مشارکت حداکثری مردم و مسئولان را فراهم کنند تا بتوانیم قدم خوبی در راستای محرومیت زدایی و آزادی زندانیان برداریم.

ارسال نظرات