خبرهای داغ:
فرمانده سپاه امامت تبریز گفت: عید غدیر، بزرگترین عید و روزی مهم ­تر از آن در تاریخ ثبت نشده است چراکه امری بزرگتر از ولایت در عالم وجود ندارد.
کد خبر: ۹۱۶۷۳۴۳
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حسن صفدری در پاتوق فرهنگی سپاه امت تبریز در پارک مهر باغ معروف، افزود: روایت غدیر از مشهورترین و محکم ترین احادیث در اثبات حقانیت رهبری امام علی(ع) بر جامعه اسلامی است و هیچ حدیثی به اندازه حدیث غدیر راوی ندارد و هیچ یک از مسلمانان چه شیعه و چه سنی آن را انکار نکرده اند.

وی ادامه داد: واقعیت آن است که حدیث غدیر تنها در میان مخالفان مظلوم نیست بلکه پیام و خطبه غدیر حتی در میان ما نیز به روشنی تبیین نشده است.

صفدری اضافه کرد: اگر خطبه غدیر را از ابتدا تا آخر بخوانیم درس های زیادی از توحید، نبوت، ‌امامت، تفسیر قرآن،‌حلال و حرام و مهم تر از همه ذکر فضائل و خوبی های حضرت علی(ع) در آن خواهیم دید و به همین علت حضرت محمد(ص) در آن روز اصرار داشتند حاضران به کسانی که غایب هستند و پدران به فرزندان این ماجرا را بگویند تا روز قیامت باقی بماند و نسل به نسل این حدیث را که بالاترین امر به معروف است گسترش دهند.

وی اظهارداشت: غدیر تنها نام یک سرزمین نیست، یک تفکر است و نشانه هائی از تداوم خط نبوت و ولایت است و غدیر روز اکمال دین، ‌اتمام نعمت و موجب خشنودی خداست، در یک جمله « پیشوند غدیر،‌ رسالت است و پسوند آن ولایت و امامت» و پیام این روز بزرگ حرکت در صراط خدا و رمز حرکت درست دوری از گناه و پیوستن به معروفات است.

ارسال نظرات