رئیس سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری آذربایجان غربی خبر داد:

اجرای "رسم ابرار" با هدف احیای سنت حسنه ی انفاق به ایتام، مسکینان و زندانیان

مهندس پناهی از اجرای "رسم ابرار" با هدف احیای سنت حسنه ی انفاق به ایتام، مسکینان و زندانیان خبر داد.
کد خبر: ۹۱۶۷۳۵۶
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲

به گزارش سرویس بسیج مهندسین صنعت خبرگزاری بسیج، رئیس سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری آذربایجان غربی گفت:درراستای ترویج سبک زندگی اسلامی، احیای سنت حسنه و تاکیدات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب با هدف این که مردم و مسئولان از اقشار نیازمند و مستضعف غفلت نکنند، طرح حسنه رسم ابرار در سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری آذربایجان غربی برنامه ریزی شده است.

رضا پناهی با اعلام این خبر اظهار کرد:سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری همانند سایر اقشار بسیج در نظر دارد به مناسبت روزهای ۲۳ تا ۲۵ ذی الحجه ایام نزول سوره هل اتی (انسان) و ماجرای اعطای افطار به مسکین و یتیم و اسیر توسط حضرت زهرا (س) و حضرت علی (ع) که داستان آن در سوره مبارکه انسان آمده است طرحی به نام “رسم ابرار” اجرا کند.

وی افزود:این طرح از روز یکشنبه سوم تا سه‌شنبه پنجم شهریورماه ادامه دارد؛ طبق این طرح بناست خانواده‌ها روزه بگیرند و هر خانواده هزینه افطار خود را با همکاری کمیته امداد حضرت امام، سازمان زندان‌ها وستاد دیه به حسابهای مشخصی جهت کمک به مساکین، ایتام و آزادی زندانیان واریز کند.

رئیس سازان بسیج مهندسین عمران و معماری آذربایجان غربی خاطر نشان کرد:انسان می‌تواند با اراده خود کاری کند که ملائکه عالم تعجب کنند و این سنت باید در مملکت ما به عنوان رسم جا بیفتد منتهی به شرط اینکه بنا را بر این نگذاریم که در روز چند ساعت نخوریم و تلافی را شب در بیاوریم؛ پس باید در این مسئله مواظبت کرد.

وی تصریح کرد:گاهی در افطاری‌ها، اسراف‌هایی که پیش می‌آید دور از اصل موضوع است و این سنت بسیار زیباست که افراد در جامعه اسلامی نیز به جای اسراف، بخشی از هزینه طعام خود را به فقرا، اسرا و مسکاکین اختصاص دهند.

پناهی اظهار کرد:امروزه اسراف در زندگی‌ها رایج شده که سبک زندگی‌ها را تحت تاثیر قرار داده است؛ مردم می‌توانند بخشی از تنقلات و تفریحات اضافه خود را حذف و در راه مستمندان کمک کنند و طرح “رسم ابرار” بسیار مناسب است اما الزاما نیازی به روزه‌داری نیست و ما می‌توانیم بخشی از سفره خود را کم کرده و به افراد نیازمند کمک کنیم.

رئیس سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری آذربایجان غربی گفت:هدفی که از این طرح دنبال می‌شود الگو برداری و ترویج سنت اهل‌بیت (ع) در خصوص فقرا، ایتام و زندانیان است.

 وی افزود: هدف دیگر از اجرای این طرح تحقق انتظارات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت رسیدگی به مستضعفان و رفع محرومیت‌زدایی است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار