همزمان با عیدسعیدغدیرخم برگزارشد؛
جشن عید غدیر عید الله الاکبر آغاز ولایت و امامت‌ اسدالله غالب سیف الله اکبر ، علی ابن ابوطالب (علیه السلام) حسینیه ثارالله شهر مال خلیفه لردگان برگزارشد.
کد خبر: ۹۱۶۷۳۹۳
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵

  به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام‌ یاوری با تبریک و تهنیت این ایام خجسته گفت: حضرت امام صادق علیه السلام فرمودند روز غدیر روزی است که خداوند متعال دو برابر کسانی که در ماه رمضان و شب های قدر و عید فطر از آتش جهنم آزاد می کند در این روز از جهنم رها می کند.

وی ادامه داد: از اعمال روز عید غدیر انفاق کردن است ، حضرت امام صادق علیه السلام فرمودند انفاق یک درهم در این روز برابر است با هزار درهم دیر سایر ایام است.

حجت الاسلام‌ یاوری گفت: از سیره های عملی امام علی علیه السلام کمک کردن به محرومان و یتیمان بود ، در روز عید به فکر یتیمان و محرومین باشیم.

 

وی ادامه داد: حضرت امام علی علیه السلام دوره نوجوانی و جوانی را دوره حساس شمرده اند، دوره ی نوجوانی مثل زمین خالی و مساعد است هر چی در این دوره کشت کنی همان را برداشت می کنی ، دوره نوجوانی زودگذر است ان را دریابید .

کارشناس مسایل دینی افزود: در دوره نوجوانی ، شیطان بیشتر رو به نوجوانان و جوانان می آورد تا آنها را از همین دوره تحت سلطه خودش دهد، لذا بهترین پناهگاه برای نوجوان و جوانان قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام می باشد ارتباط با قرآن و اهل بیت عامل هدایت و دوری از کلام حق عامل گمراهی است.

وی گفت: حضرت امام صادق علیه السلام فرمودند شیطان چند بار از اعماق جان ناله زد یکی از موارد در روز عید غدیر بود، پیامبر اسلام صلی الله علیه وآله وسلم فرمودند مردم شما به وسیله من هشدار داده شدید و به وسیله علی بن ابیطالب هدایت می شوید.

اقامه نماز مغرب وعشا ء، تلاوت‌کلام‌وحی ، سخنرانی ، مسابقه ، نمایش طنز اهدا ۵ کمک‌هزینه سفر  به مشهد مقدس به قید قرعه  وپذیرایی از دیگر برنامه های شب عید غدیر بود.

ارسال نظرات