خبرهای داغ:
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
فقهی زاده گفت: شناسایی صحیح بن مایه های اصیل فرهنگی و کوشش صادقانه برای معرفی آنها به جوانان و نوجوان وظیفه اصلی ادارت کل فرهنگ ست.
کد خبر: ۹۱۶۷۴۰۴
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
در مراسم‌ تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی استان قزوین که در سالن شهید امامی استانداری برگزار شد، با اشاره به ارزش و جایگاه واقعه غدیرخم بیان کرد: غدیر یکی از حساس ترین مقاطع تاریخ اسلام است که به واسطه آن تاریخ اسلام شاهد اتفاقات بزرگی شد.

وی با اشاره به واقعه غدیر خم گفت: واقعه غدیر بعد از بعثت پیامبر اعظم(ص)، مهم ترین حادثه در تاریخ اسلام است و عید غدیر در واقع توجه به عوامل الهی و اهتمام به نصب و نصّ الهی و نبوی است.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: محتوای اصلی غدیر محقق نشده است اما کسی نیست که در جهان اسلام مخلصانه مسلمان باشد و علی (ع) را از عمق جان دوست نداشته باشد و به سبط اکبر و اصغر عشق نورزد.

فقهی زاده عنوان کرد: بیش از ۹۹ درصد جهان اسلام به محبت عاشقانه به خاندان رسول الله(ص) خو گرفتند و در واقع ریشه غدیر، روز تبلیغ رسالت است.

وی افزود: در طول تاریخ انگاره هایی وجود دارد که گاها به دلیل تاثیر این انگاره ها، برخی از پدیده ها را دوست و برخی را خوب نمی پنداریم.

فقهی زاده با اشاره به پدیده تهاجم فرهنگی یادآور شد: تهاجم فرهنگی ابزار جدید دشمن در برخورد با فرهنگ غنی ایرانی اسلامی است و امروز این پدیده در قالب فرهنگ و هنر، رسانه، فضای مجازی و پدیده های روزآمد می خواهد انگاره های منفی و موهوم فراوان بسازد.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: هدف اصلی دشمن در ایجاد پدیده تهاجم فرهنگی این است تا ما را از اصالت و منش انسانی و دینی دور کند و با آفریدن ارزش های مغلوب ما را بی ریشه نشان دهد.

وی ضمن اشاره به جایگاه قزوین در تاریخ و فرهنگ کشور اضافه کرد: در قرن نهم قزوین پایتخت ایران بوده و درخشش فرهنگی و علمی عصر صفویه بسیار است و کتاب های بسیاری در این دوره نوشته شده است.

فقهی زاده خاطرنشان کرد: مخاطبین اصلی تهاجم فرهنگی، جوانان و نوجوانان ایران و تمام ممالک اسلامی هستند.

وی افزود: تهاجم فرهنگی تلاش دارد تا با نفی انگاره های حوزه فرهنگی و سایر حوزه ها، انگاره های منفی را جایگزین آنها کند.

فقهی زاده تصریح کرد: در برخورد با این انگاره های منفی، باید با ایجاد و تثبیت انگاره های اصیل، به مقابله با فرهنگ بیگانه پرداخت و در این میان نقش فرهنگ و هنر مشخص است.

وی اضافه کرد: یکی از اساسی ترین وظایف و نقش های مهم وزارت فرهنگ در کلان ملی و ادارت کل فرهنگ در استان ها و شهرها و شهرستان ها، شناسایی صحیح بن مایه های اصیل فرهنگی و کوشش صادقانه برای معرفی آنها به جوانان و نوجوان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها