خبرهای داغ:
استاندار قزوین گفت: استعدادهای فراوانی در استان وجود دارد که مهمترین وظیفه ما استفاده از این ظرفیت ها می باشد
کد خبر: ۹۱۶۷۴۰۸
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، مراسم تودیع و معارفه مدیرکل جدید و فرهنگ اسلامی استان قزوین با حضور معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن اجتماعات شهید امامی استانداری قزوین برگزار شد.

در این مراسم عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین با اشاره به واقعه غدیرخم بیان کرد: غدیر آینده جامعه اسلامی را تعیین کرده و سرنوشت مسلمانان را رقم زد و بر همین مبنا تمام بشریت به وجود حضرت علی(ع) نیاز دارند.

وی گفت: آنچه تا کنون ما به جای معرفی غدیر به فرزندانمان بیان کرده آیم، فقط جزیی از وجه های این واقعه تاریخی بوده و در واقع، به اصل مطلب نپرداخته ایم.

زاهدی ضمن اشاره به موقعیت تاریخی استان قزوین اظهار کرد: استان قزوین به عنوان یک استان دارای ریشه در فرهنگ و تمدن ایران است و در کاوش های فعلی، سابقه بیش از ۹هزار سال سابقه تمدن را به خود اختصاص داده و وجود شخصیت های بزرگ در عرصه های دینی فرهنگی و ادبی این استان، گویی مطلب است.

استاندار قزوین عنوان کرد: امروز با وجود این که به قزوین بی توجهی کرده و امکانات و زمینه های پیشرفت را برای آن فراهم نکرده ایم اما استعدادهای فراوانی در استان وجود دارد که استفاده از این ظرفیت ها وظیفه ما می باشد.

وی با اشاره به نقش استان در اقتصاد کشور گفت: استان قزوین کمتر از یک درصد وسعت کشور را داراست اما حدود ۸ درصد تولید ناخالص کشور را به خود اختصاص داده و در فرهنگ و هنر نیز می تواند بیش از این نقش داشته باشد.

زاهدی ادامه داد: همه باید به کمک هم این ظرفیت ها را بروز دهیم تا قزوین به عنوان پایتخت خوشنویسی ایران، هدایتگر خوشنویسی کشور باشد.

وی در پایان با اشاره به سوابق وزارتخانه ای مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امیدوارم این اداره کل دوران طلایی خود را در طول این مدت طی نماید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها