خبرهای داغ:
مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین

از اقدامات جزیره ای در حوزه فرهنگ پرهیز شود

اسماعیلی گفت: اقدامات جزیره ای در حوزه فرهنگ را مانع پیشرفت و توسعه استان دانست
کد خبر: ۹۱۶۷۴۱۱
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، محمدحسین اسماعیلی مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین که با حضور مسوولان کشوری و استانی در سالن جلسات شهیدامامی استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: فرهنگ هویت واقعی هر کشوری است که باید از آن به خوبی صیانت کرد.

وی گفت: ایران، دارای فرهنگی به بلندای تاریخ است که فرهنگ غنی از عزت، اقتدار مردمان ایران زمین، نمونه بارز این فرهنگ غنی بوده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اظهار کرد: با توجه به تنوع خرده فرهنگ ها در جامعه ایرانی، شاهد یکرنگی و وحدت فرهنگی در پهنای جغرافیایی ایران اسلامی هستیم.

اسماعیلی عنوان کرد: ایران اسلامی محفل فرهنگ است و صیانت از این محفل، یک وظیفه عمومی است.

وی با اشاره به تمدن قزوین افزود: استان قزوین دارای قدمت علمی زیادی است که شخصیت های همچون علامه رفیعی از نام آوران آن بوده و در زمینه فرهنگ ایثار و شهادت نیز شخصیت های بزرگی از این استان متدین برخاسته اند.

اسماعیلی اضافه کرد: قزوین جایگاه ذوق و هنر خاستگاه شعر و موسیقی و آواز است که بزرگان و نام آوران زیادی را به جامعه اسلامی و جهانی معرفی کرده است.

وی ادامه داد: شناسایی بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ محوطه و بنای تاریخی در کمتر از یک درصد ایران نشان از غنای تاریخی و فرهنگی قزوین است.

مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان در کنار سایر نهادهای فرهنگی در تلاش است تا ضمن صیانت از این غنای فرهنگی، در رشد و اعتلای فرهنگ اسلامی و ایرانی براساس اسناد بالادست گام بردارد.

وی مطرح کرد: انسجام درونی و تعاملات بیرونی از مهمترین محوریت های این اداره کل بوده و شخصیت های دینی و علمی، دانشجویان، جوانان و رسانه ها در این مسیر وظیفه دارند برای موفقیت بیشتر استان در تمام زمینه ها با یکدیگر تعامل داشته و از اقدامات جزیره ای در حوزه فرهنگ پرهیز کنند.

اسماعیلی عنوان کرد: برنامه های ما در اداره کل در سه حوزه صیانت و تعالی هویت فرهنگی سبک زندگی ایرانی و اسلامی، حمایت و تقویت آفرینش ها و تولیدات فرهنگی و هنری، تبیین نقش فرهنگی قزوین در کشور تعریف می شود.

مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اضافه کرد: حمایت از آموزش و پژوهش در امور فرهنگی و پرهیز از سیاست زدگی جزو برنامه های ما در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین می باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار