مشکلات معیشتی مهم‌ترین علت خروج خبرنگاران از حوزه رسانه است

رئیس مجمع عالی بسیج رسانه استان گیلان گفت: مشکلات معیشتی و بیمه نبودن مهم‌ترین علت خروج خبرنگاران با سابقه از رسانه‌ها است.
کد خبر: ۹۱۶۷۴۲۰
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، علیرضا خاکپور صبح امروز در نشست اصحاب رسانه با نماینده، ولی فقیه در گیلان با اشاره به مشکلات صنفی و حرفه‌ای خبرنگاران اظهار داشت: خبرنگاری یک شغل ثابت محسوب نمی‌شود و به‌جز مدیران مسئول رسانه‌ها، درصد زیادی از اهالی رسانه با مشکلات معیشتی روبه‌رو هستند.

رئیس مجمع عالی بسیج رسانه استان گیلان با بیان اینکه حقوق خبرنگاران به صورت حق‌الزحمه پرداخت می‌شود گفت: بسیاری از خبرنگاران پس از سال‌ها کار کردن به‌خاطر مشکلات معیشتی ناچار می‌شوند که روابط عمومی دستگاه‌ها شوند و این موضوع بیشتر از همه موجب آسیب دیدن رسانه‌ها است.

وی خروج خبرنگاران متخصص و باسابقه از رسانه‌ها را نامطلوب ارزیابی کرد و عنوان داشت: فضای رسانه‌ها همواره در حال گذار است و بسیاری از خبرنگاران با سابقه به‌خاطر مشکلات معیشتی و بیمه نبودن ناچار هستند که در روابط عمومی دستگاه‌ها مشغول به کار شوند.

خاکپور با بیان اینکه این استان همواره در حوزه‌های مختلف جزء برترین‌های کشور است افزود: مسئولان وظیفه دارند که حمایت بیشتری از خبرنگاران داشته باشند، زیرا اصحاب رسانه به‌محض متخصص شدن در این حوزه از آن خارج می‌شوند که این موضوع، بیشترین ضرر را متوجه رسانه‌ها می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در این نشست به آمار رسانه‌های فعال در گیلان اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر ۱۵۸ پایگاه خبری مجاز، ۲۱۳ نشریه مکتوب، ۱۰ روزنامه، ۴۹ ماهنامه و ۲ سالنامه در استان گیلان فعالیت دارند.

فیروز فاضلی با اشاره به علت تقدم برخی استان‌ها در زمینه تولید فصلنامه‌ها نسبت به گیلان خاطرنشان کرد: این فصلنامه‌ها دانشگاهی و پژوهشی هستند و علت تقدم برخی از استان‌ها نسبت به گیلان این است که آنان در این زمینه فعال‌تر عمل کردند.

وی تصریح کرد: استان گیلان در زمینه تعداد نشریات چاپی رتبه ۷ کشوری و پایگاه خبری رتبه سوم کشوری را دارد و در این زمینه در کشور زبانزد هستیم، زیرا از مهم‌ترین ویژگی این پایگاه‌ها، سرعت در انتقال اخبار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به سرعت انتقال اخبار در پایگاه‌های خبری افزود: عده‌ای به کمیت رسانه‌های گیلان انتقاد دارند، اما معتقد هستم که کیفیت از دل محتوا می‌آید و رسانه‌های گیلان با تولید محتوای درست، افکار پویایی را به جامعه انتقال می‌دهند.

انتهای پیام/
ارسال نظرات