پژوهشگر برتر فرهنگی گفت:تبعیت و حرکت در مسیر آرمان ها و اهداف شهدای انقلاب اسلامی لازمه تداوم راه شهیدان خواهد بود و امروز امینت موجود در کشور مرهون تلاش ایثارگرانی است که با نثار جان خود اجازه ندادند دشمنان به اهداف خود برسند.
کد خبر: ۹۱۶۷۴۶۰
|
۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۳

ساجده فدائی بسیجی نخبه استان مرکزی و پژوهشگر برتر فرهنگی در گفتگویی اختصاصی با خبرگزاری بسیج استان مرکزی با اشاره به ضرورت برگزاری یادواره ها و اجلاسیه های شهدا گفت: اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه وانتقال فرهنگ ارزشی دفاع مقدس به نسل جدید بسیار مهم است که باید مورد توجه باشد و کنگره شهدای استان در این جهت است.

وی با بیان اینکه برگزاری کنگره شهدای استان همراه با 12 اجلاسیه و بیش از یک هزار برنامه فرهنگی نقش مؤثری در روشنگری، بصیرت و دشمن شناسی جامعه دارد افزود: این رویداد ملی زمینه آشنایی جوانان و نسل جوان را با افکار شهدا و اهداف آنها را فراهم می‌کند.

بسیجی نخبه استان مرکزی با تأکید بر اینکه شهدا الگوی کامل اخلاص و ایثار هستند گفت: در واقع مقام شهدا چراغ راه هدایت و راهنمای جامعه هستند و آنها در واقع به معنای واقعی کلمه الگوی تمام عیار ملت ایران هستند که راهگشای مشکلات می باشند.

وی با بیان اینکه شهدا با جانفشانی و رشادت های خود رسالت معنوی خود را در راستای دفاع از میهن اسلام انجام دادند افزود:تبعیت و حرکت در مسیر آرمان ها و اهداف شهدا لازمه تداوم راه شهیدان خواهد بود و امروز امینت موجود در کشور مرهون تلاش ایثارگرانی است که با نثار جان خود اجازه ندادند دشمنان به اهداف خود برسند و باید قدر این مجاهدت ها را بدانیم.

 فدائی برگزاری کنگره شهدای استان را  یکی از راه های مقابله با نفوذ فرهنگی دشمن خواند و گفت:  مقابله با نفوذ فرهنگی یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری است که در گام دوم انقلاب باید مورد توجه باشد.

پژوهشگر برتر فرهنگی در پایان خاطر نشان کرد: الگو‌پذیری‌های اخلاقی و رفتاری از شهیدان بسیار موثر است و ما باید در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه قدم برداریم و 6200 شهید استان مرکزی بسیار ارزشمند است که باید در جهت تبیین راه و سیره آنها هرچه می توانیم بکوشیم.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات