حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر؛

غدیر یک روز نیست، یک تاریخ است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با تبریک عید الله الاکبر گفت: غدیر یک روز نیست، غدیر یک تاریخ است.
کد خبر: ۹۱۶۷۴۶۶
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدامان الله حسینی صدر افزود: واقعه غدیر خم از با اهمیت ترین موضوعات تاریخ جهان اسلام است.

 

روحانی و عضو هیأت رزمندگان اسلام استان ادامه داد: غدیر کمال دین و اتمام نعمت در سایه‏ تداوم خط رسالت در شکل و قالب ولایت و امامت‏ بود.

 

وی اظهار کرد: پس از اجرای حکم الهی در غدیرخم و معرفی امیر ولایت حضرت علی علیه السلام به فرمان پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه وآله وسلم) ، مسلمانان ولایت‏ را به‏ صاحب ولایت تبریک گفته و با حضرت علی بن ابیطالب (علیه السلام) بیعت کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر گفت: برطبق روایات، عید سعید غدیر خم بزرگترین عید مسلمانان است چون در این روز کافران مأیوس و نا امید شدند.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام افزود: سوره مبارکه مائده معروف به آیه تبلیغ از آخرین آیات نازل شده قرآن بر پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه وآله وسلم) است که براساس این آیه، بر پیامبر اعظم (صلی الله علیه وآله وسلم) تکلیف شد پیامی را به مردم ابلاغ کند که اگر در رساندن آن کوتاهی شود رسالت پیامبری خود را به اتمام نرسانده است و آن پیام معرفی جانشین پس از خود، یعنی ولایت مولای متقیان امیرالمومنان حضرت علی ابیطالب(علیه السلام) بود.

 

روحانی و عضو هیأت رزمندگان اسلام استان ادامه داد: در یکی از آیات سوره مائده خدای متعال اشاره به جایگاه حضرت امام علی(علیه السلام) دارد و می ‎فرماید "سرپرست و رهبر شما تنها خداست و پیامبر او و آنهایی که ایمان آورده‌اند و نماز را برپا می دارند و در حال رکوع زکات می‌ پردازند".

 

وی اظهار کرد :پیامبر اعظم(صلی الله علیه وآله وسلم) در روز غدیر با عبارات مختلف به ولایت حضرت علی بن ابیطالب (علیه السلام) تأکید کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر گفت: در طول تاریخ آن طور که شایسته بزرگداشت عید سعید غدیر خم است اقدام نشده و همگان باید برای بزرگداشت این عید بزرگ و شناساندن مفهوم آن به دنیا و نسل جوان تلاش مضاعف کنند.

 

وی به آثار و برکات محبت به اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام اشاره کرد گفت: در سایه محبت و بصیرت انسان سعادتمند در دنیا و آخرت خواهد شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار