خبرهای داغ:
آئین بزرگداشت شهید امید فرجی‌زنگنه از شهدای حادثه تروریستی ۳۱ شهریورماه اهواز در باغملک برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۱۶۷۵۰۰
|
۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اهواز، به منظور گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید امید فرجی‌زنگنه از شهدای حادثه تروریستی 31 شهریورماه اهواز آئین بزرگداشتی در زادگاهش شهر باغملک برگزار می‌شود.

این برنامه روز پنجشنبه 31 مردادماه از ساعت 21 آغاز می‌شود که جمعی از خانواده معظم شهدا، ایثارگران، رزمندگان اسلام، جانبازان، بسیجیان و اقشار مختلف مردم در آن حضور می‌یابند.

خانواده سردار شهید امید فرجی‌زنگنه ویژه خواهران و برادران در کنار تربت پاکش واقع در گلزار شهدای باغملک برگزار می‌شود که مردم خوزستان یاد و خاطره فرزند شهید خود را گرامی می‌دارند.

این برنامه به مناسبت چهل و چهارمین سالروز ولادت سردار شهید امید فرجی‌زنگنه در باغملک برگزار می‌شود که حاضران دعای کمیل را به یاد این شهید والامقام و دیگر شهدای عملیات تروریستی اهواز قرائت می‌کنند.

سردار شهید امید فرجی‌زنگنه فرزند نعمت‌الله است که در روز یکم شهریورماه سال 1354 در یک خانواده کشاورز در شهر باغملک استان خوزستان دیده به جهان گشود.

وی در بین خانواده پر جمعیت خود به عنوان دومین فررند در خیابان شهید خسرو یوسفی باغملک به دنیا آمد که سه برادر و پنج خواهر دارد.

شهید فرجی‌زنگنه در دوران کودکی به مدرسه رفت و دوران ابتدایی خود را با موفقیت در دبستان هجرت باغملک پشت سر نهاد. وی دوران راهنمایی را نیز در مدرسه راهنمایی امیرکبیر باغملک گذراند و تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم در دبیرستان آیت‌الله طالقانی ادامه داد.

پس از اخذ دیپلم، در سال 1374 در دانشگاه آزاد واحد شوشتر پذیرفته شد و مدرک کارشناسی خود را در رشته ادبیات دریافت کرد.

پس از دریافت مدرک کارشناسی در دوران جوانی یعنی در سال 1381 به استخدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و در این نهاد مشغول خدمت شد.

سه سال بعد از ورود به سپاه پاسداران با یکی از بستگان ازدواج کرد که حاصل آن دو پسر به نام پارسا 11 ساله و پوریا 8 ساله است.

شهید فرجی‌زنگنه در سال 1395 دوباره به دانشگاه آزاد شوشتر رفت و تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی ارشد علوم اجتماعی به پایان رساند و قرار بود که در روز 11 مهر ماه سال 1397 از پایان نامه خود با موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دفاع کند.

این دلیرمرد خوزستانی در صبح روز شنبه 31 شهریورماه سال 1397 در رژه نیروهای مسلح به مناسبت هفته دفاع مقدس در اهواز حضور داشت و به همراه 22 نفر دیگر توسط تروریست‌های بزدل و فریب خورده به شهادت رسید که پیکر پاکش به همراه دیگر شهدا، با حضور گسترده و کم نظیر مردم استان خوزستان، استان خراسان رضوی، استان لرستان، استان اصفهان و چند استان دیگر در اهواز تشییع شد.

پس از آن پیکر سردار شهید فرجی‌زنگنه به هفتگل انتقال یافت و با حضور پرشور مردم و خانواده های معظم شهدا به همراه سرباز شهید علی سلمانوند و سرباز شهید امید نریمیسایی تشییع شد.

مردم باغملک نیز در یک آئین باشکوه حضور یافتند و پیکر پاک شهید امید فرجی‌زنگنه، شهید امید نریمیسایی و شهید علی سلمانوند را دروازه‌های بهشت بدرقه کردند.

 

پس از تشییع پیکر شهید فرجی‌زنگنه به گلزار شهدای باغملک منتقل شد و در کنار دیگر شهیدان این شهر آرام گرفت.

در عملیات تروریستی 31 شهریور اهواز 23 نفر به شهادت رسیدند که شهید سید حسن سواری، سردار شهید علی لویمی‌باقری، شهید محمد عذاری، شهید اسماعیل شفیعی‌نژاد، شهید رضا شعیبی، شهید سینا آقاجری، شهید امید حسینی، شهید میلاد جهانگیری‌نژاد، شهید سید خلیل هاشمی‌فر، شهید هادی الماسیان، شهید سعید زارع، شهید مهران زرافشان، شهید سعید کریمی، شهید نبی دریس، روحانی شهید محمد افچنگی، شهید محمدطاها اقدامی، سردار شهید امید فرجی‌زنگنه، سردار شهید حسین منجزی، شهید امید نریمیسایی، شهید علی سلمانوند، شهید حسین ولایتی‌فر، شهید علی کمایی و شهید یونس پورجلو هستند.

انتهای پیام/ش

ارسال نظرات
پر بیننده ها