خبرهای داغ:
امام خامنه‌ای (مد ظله العالی): در همه مراحل این تاریخ پر افتخار، مساجد همیشه پایگاه دین داری و حرکت مردم در جهت دین بوده است.
کد خبر: ۹۱۶۷۵۹۲
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، بسیج مساجد و محلات سپاه فجر استان فارس به مناسبت روز جهانی مساجد بیانیه ای صادر کرد. متن این بیانیه به شرح زیر است:

 

بسمه تعالی

بیانیه روزجهانی مسجدوبسیج مساجدو محلات سپاه فجر استان فارس

قال رسول الله-صلی الله علیه و آله- اًٌٍََُِن المساجد بیوت المتقین و من کانت المساجد بیته فقد ضمن الله له بالروح و الرحمه و الجواز   علی الصراط  ((مستدرک الوسائل ، ج3 ص326))رسول اکرم-صلی الله علیه و آله- فرمود: مساجد خانه پارسایان است و هرکس خانه اش مسجد باشد، خداوند ضمانت کرده برای او رحمت و شادی را و اجازه عبور از صراط (به سوی بهشت را) به او خواهد داد.امام خامنه ای (مد ظله العالی ): در همه مراحل این تاریخ پر افتخار ،مساجد همیشه پایگاه دین داری و حرکت مردم در جهت دین بوده است . ... انقلاب از مساجد شروع شد ؛ امروز هم در هنگامی که حرکت و بسیج مردم مطرح می شود چه سیاسی و چه نظامی با مساجد کانونند ؛ این برکت مساجد است( 14/12/1370)

با شنیدن نام روز جهانی مسجد ، در ابتدا باید حزنی عظیم در دل مسلمین بنشیند . ابتدا بخاطر آتشی که برقبله ی اول مسلمین ،جهان در چنین روزی در سال 1969 شراره گرفت و بعد از آن دودستگی و عدم اتحادی که دشمن را تا این حد جسور کرده است! دو دستگی و پراکندگی مسلمین که هم اکنون هم در جهان اسلام مشاهده می شود و هر مسلمان با هر سمت و فرقه و مسلک به گونه ای مشغول دنیای پر زرق و برق امروزی خود شده است که هم فراموش کرده ایم ، وظیفه اصلی ما به عنوان مسلمان در وهله اول تمسک به حبل المتین اللهی وایجاد وحدت و یکپارچگی در میان همه ی اقشار مسلمین است .

در این برهه از زمان که به هر طرف سر می چرخانی ، گروهی با نام اسلام و زیر لوای دشمنان اسلام و حتی کسانی که داعیه ی اسلام دارند ، در این حال تیشه زدن به ریشه ی عقاید اسلامی ملت های مسلمان هستند ، از ما به عنوان یک شخص مسلمان سکوت عین خیانت به اسلام است ، و هم اکنون بصیرت اصلی ترین نیاز یک مسلمان است .از دیرباز تاکنون مسجد همیشه مهمترین مکان برای حفظ و استمرارمعنویت اسلام ،حفط وحدت ، اتحاد بین مسلمین بوده است .بعد از بیداری اسلامی درکشورهای مسلمان ، بسیاری از ملل اسلامی به هر صورت تلاش خود را برای احقاق حقوق خود آغاز کرده اند و به هر شکل در حال مبارزه با کفر و عناد هستند ، اما قطع به یقین در عقبه ی هر حرکت ایثار گونه و شهادت طلبانه، سنگری عظیم از معنویت نیاز است که آن همانا مسجد است .

 پس حفظ مسجد به عنوان اولین سنگر مسلمانان امری الزامی می نماید همیشه مسجد سنگری عظیم و مقدس و همچنین امن برای حفظ و اشاعه ی دین بوده است!دشمنان این آیین می دانند که مسجد تنها محلی برای نماز های یومیه نیست وهمین امر باعث شده که هر گاه کشور اسلامی مورد تهاجم قرار گرفته ؛ یکی از هدف های اصلی موشک ها و بمب های دشمنان اسلام مساجد بوده است  و همین امر ترس دشمنان اسلام را از مسجد نشانمی دهد ، پس می توان گفت که مسجد بزرگترین رسانه برای اشاعه ی اسلام ناب محمددانست. به همین دلیل توجه بیش از پیش در امور  مساجد را می توان احساس کرد .

بسیج مساجد و محلات ناحیه سپاه فجر استان فارس به نمایندگی از آحاد بسیجیان مخلص ضمن گرامیداشت این روز بزرگ ، از همه مردم عزیز   و همچنین دستاندرکاران تقاضا دارد که برای تقویت بنیه ی علمی و فرهنگی . اقتصادی و ... مساجدبه عنوان بزرگترین رسانه ی جهان اسلام حداکثر اهتمام و کوشش خو را بنمایند.   به امید روزی که بر ف رار در دواز همه ی مناره های مساجدجهان ندای جاء الحق ، حضور مهدی موعود (عج) را بشارت دهد و جهانیان از الطاف حضور ایشان به فیض متعالی برسند.

سازمان بسیج مساجد و محلات سپاه فجر

ارسال نظرات
پر بیننده ها