نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: مساجد تحت هیچ شرایطی نباید از پرداخت به امور فرهنگی و تربیتی غفلت کنند
کد خبر: ۹۱۶۷۶۶۶
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸

مساجد تحت هیچ شرایطی نباید از پرداخت به امور فرهنگی و تربیتی غفلت کنند

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی پیش از ظهر امروز در همایش گرامیداشت روز جهانی مساجد که در سالن همایش ولایت سپاه حضرت عباس(ع) اردبیل برگزار شد، از مصلاها به عنوان فرهنگی هر شهری نام برد و اظهار داشت: مساجد تحت هیچ شرایطی نباید از پرداخت به امور فرهنگی و تربیتی غفلت کنند.

وی افزود: مساجد نقش مدرسه محوری داشته و این مهم زمانی اتفاق خواهد افتاد که افراد عالم دارای برنامه مدیریت امور چنین محافلی را عهده‌دار شوند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ادامه داد: آگاه‌سازی افراد حاضر در مساجد بر ضرورت دوری از فرهنگ لجام‌گسیخته زاید غربی که با اهداف و آرمان‌های اعتقادی و انقلابی نیز فاصله دارد از وظایف خطیر ائمه جماعت فعال در مساجد است.

عاملی در خصوص چگونگی توجه به امور فرهنگی در مساجد نیز یادآور شد: مساجد را می‌توان تبدیل به کتابخانه کرده و با تهیه انواع کتاب‌های آموزشی و تقویتی زمینه جذب دانش آموزان و جوانان را به محفل‌های مذهبی فراهم کرد.

وی در ادامه پرشدن مساجد و افزایش اقبال جوانان به حضور در محفل‌های مذهبی در کشور جمهوری آذربایجان توسط نسل جدید را به فال نیک گرفته و این موضوع را امید بخش و بسیار ارزشمند دانست.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تصریح کرد: چنانچه در مقابل حیات اجتماعی دین احساس مسئولیت داریم باید به احیای مساجد نیز همت گماشته و از پرداخت به دیگر کارکردهای تربیتی، فرهنگی و اجتماعی مسجد غفلت نکنیم.

عاملی به ضرورت تبدیل شدن مساجد به پاتوق‌های سالم فرهنگی و علمی اشاره کرد و گفت: رایزنی و تعامل برای بهره مندی رایگان جوانان مسجدی از امکانات عمومی از جمله اماکن ورزشی و فرهنگی یکی دیگر از موارد مهمی بوده که می‌بایست توسط هیئت امنای مساجد مورد پیگیری قرار گیرد.

وی در پایان بر ضرورت برخورداری از صندوق‌ قرض‌الحسنه در مساجد و شناسایی افراد نیازمند برای بهره‌مندی از کمک‌ و حمایت‌ صندوق‌های مالی تاکید کرد.

ارسال نظرات