معاون فرهنگی اجتماعی سپاه روح الله استان مرکزی:

طرح «رسم ابرار» در سراسر استان مرکزی انجام می شود/ ترویج فرهنگ کمک به مستضعفین نیازمند فرهنگ سازی مناسب است

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه روح الله استان مرکزی گفت: طرح «رسم ابرار» از روز یکشنبه 3 شهریور تا سه‌شنبه 5 شهریور ماه ادامه دارد.
کد خبر: ۹۱۶۷۶۷۴
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰

حسینی معاون فرهنگی اجتماعی سپاه روح الله استان مرکزی در گفتگویی اختصاصی با خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به ایام 23 الی 25 ذی الحجه که ایام روزه داری امیرالمومنین(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) و افطار آنها به افراد مسکین، یتیم و اسیر است گفت: طرح ابرار با هدف احیا و ترویج فرهنگ اطعام و کمک به مستضعفین توسط معاونت فرهنگی سپاه روح الله استان مرکزی در این ایام انجام می شود.

وی افزود: در مدح و ستایش این اقدام شایسته خداوند متعال در سوره انسان این موضوع را تأکید می کند و ما برای نهادینه شدن آن در جامعه اسلامی و تبدیل آن به عنوان یک فرهنگ غنی آن را عملیاتی خواهیم کرد.

حسینی سرلوحه قرار دادن رفتارهای امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(س) را برای شیعیان یک امر لازم و ضروری خواند و گفت: آیه مبارک «وَيُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَى حُبِّهِ مِسْكِينًا وَيَتِيمًا وَأَسِيرًا» باید به عنوان یک الگوی رفتاری مد نظر ما باشد چراکه یکی از دغدغه های مهم مقام معظم رهبری در بیانهی گام دوم رسیدگی به مستضعفان و رفع محرومیت زدایی است که باید برای ما حائز اهمیت باشد.

وی ترویج فرهنگ کمک به مستضعفین را نیازمند فرهنگ سازی مناسب دانست و افزود: سیره اهل بیت(ع) توجه به مستمندان، فقرا، نیازمندان و مساکین است که همه به خصوص مسئولین برای طنین انداز شدن این امر خداپسدانه تلاش کنیم چراکه یکی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری در شرایط فعلی می باشد.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه روح الله با اشاره به اینکه طرح «رسم ابرار» از روز یکشنبه 3 شهریور تا سه‌شنبه 5 شهریور ماه ادامه دارد بیان داشت: روز اول این کار را با اولویت یتیمان، روز دوم برای مسکینان و روز سوم را برای آزاد سازی زندانیان اختصاص می دهیم که این موضوع علاوه بر اینکه به ائمه جماعت و جمعه ابلاغ شده در سراسر مساجد استان مرکزی نیز اطلاع رسانی شده است.

وی با بیان اینکه در این طرح کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز مشارکت می کند گفت: با مشارکت کمیته امداد امام خمینی(ره) شماره حساب های مشخص برای این سه امر خداپسندانه اعلام شده است که همه مردم می توانند در این امر مشارکت داشته باشند.

حسینی با اعلام شماره حساب برای کمک به فقرا، مساکین و آزادی زندانیان گفت: مردم و روزه داران می توانند هزینه افطاری خود را به شماره 6036-9979-5009-9102 اطعام مسکینان، 6039-9979-5000-0027 اطعام یتیمان به نام کمیته امداد امام خمینی(ره) ،6037-9975-9903-9345 آزادی زندانیان به نام ستاد دیه و یا کد دستوری *780*7777# انجام دهند.

 انتهای پیام/ 

ارسال نظرات
آخرین اخبار