خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه امروز مسجد، سنگر تقابل با دشمن است، گفت: امروز دشمن جوانان ما را در سنگرهای دیگر تخریب می‌کند و آرایش جنگی گرفته و شبیخون فرهنگی به جوانان ما دارد.
کد خبر: ۹۱۶۷۶۸۷
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱

مسجد سنگر تقابل با دشمن است/ مسجد محور حرکت‌های اسلامی استبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان در گردهمایی کارگزاران مساجد که در مسجد جامع همدان با حضور امامان جماعات، هیأت امنا، خادمان، فرماندهان بسیج و مسئولین کانون‌های فرهنگی و مسئولین استانی به مناسبت روز جهانی مسجد به همت بسیج مساجد و محلات استان همدان برگزار شد، ضمن تبریک ایام عید سعید غدیرخم اظهار داشت: مساجد ما باید مرکزی برای تبلیغ ولایت حضرت علی(ع) شود و مسجدی که در آن علی(ع)  نباشد آن مسجد باید تخریب شود.

وی با بیان اینکه اگر در مسجدی ولایت حضرت علی(ع) و والیان حق ترویج نشود مسجد ضرار است، گفت: مسجد، یک چهاردیواری نیست روح و حقیقت مسجد ولایت حق و والیان حق است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ابراز داشت: سالروز جهانی مسجد به لحاظ این است که رژیم صهیونیستی مسجد الاقصی را تخریب کرد و  روز سی‌ام مرداد به‌عنوان روز جهانی مسجد نامگذاری شد.

وی با اشاره به اینکه مسئله غدیر و ولایت ارتباط با مسجد دارد، خاطرنشان کرد: آغاز اسلام و انتهای اسلام با مسجد است و اساساً مسجد محور حرکت‌های اسلامی است.

شعبانی گفت: مسئولیتی که همه ما قبول کردیم به‌عنوان امام جماعت؛ فقط مسجد جای نماز خواندن نیست چرا که امروز مسجد، سنگر تقابل با دشمن است، دشمن جوانان ما را در سنگرهای دیگر تخریب می‌کند و آرایش جنگی گرفته و شبیخون فرهنگی به جوانان ما دارد.

وی با بیان اینکه امروز دشمن سیل تهاجم راه انداخته و جوانان ما در معرض شبهات قرار گرفته‌اند، یادآور شد: امروز دشمن در فضای مجازی، رسانه‌ها و ماهواره‌ها خیلی از اعتقادات جوانان ما را  قتل عام می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: مسجدی که نتواند تقابل با دشمن کند و تبدیل به یک پایگاه فرهنگی شود و نتواند یک جوان را جذب کند  و در مقابل شبیخون فرهنگی آرایش جنگی بگیرد، این مسجدی نیست که پیامبر(ص) برای اولین بار بنا کرد.

وی ادامه داد: مسجدی که پیغمبر(ص) بنا کرد مسجدی است که تعالیم دینی را ترویج و ارزش‌های اسلامی  و هنجارهای دینی را حفظ می‌کند و مسجدی است که به عنوان یک پایگاه عمل می‌کند.

شعبانی موثقی با اشاره به اینکه مسجد محلی است که در محلات مأمن و ملجأ آنها است، ابراز داشت: اگر ما نتوانیم آن را رقم بزنیم در این فضایی که قرار گرفتیم مسئول خواهیم بود و مسئولیت هیئت امنای مسجد بسیار سنگین است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه جوان‌ترها باید ورود پیدا کنند و باید دیده شوند و البته بزرگترها و احترام به آنها و هیئت امنا باید حفظ شود، تصریح کرد: بزرگترها باید میدان را برای جوان‌ترها باز کنند و احترام بزرگترها و تجربه‌ها و کارآمدی‌هایی که در مساجد دارند محفوظ شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ابراز داشت: نباید احساس تقابل بین مساجد و هیئت امنا و جوان‌ترها به وجود آید تا جوانان بتوانند از این تجارب استفاده کنند.

وی با بیان اینکه دشمن طرف مقابل ما است و همه ما باهم هستیم،  گفت: همه ما باید به فردای قیامت پاسخگو باشیم که کاری که برای مسجد می‌توانستیم انجام دهیم چرا انجام ندادیم.

شعبانی موثقی تاکید کرد: امید است در آینده شاهد این باشیم مسجدی که در اسلام معین شده به عنوان مرکز فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی احیا شود و تلاش کنیم مساجد آباد شوند چراکه همه ما موظف هستیم بیت الله را آباد کنیم، آبادانی بیت الله به مسائل  فرهنگی مسجد مربوط است.

در ادامه این مراسم شعبانی نماینده ولی فقیه در استان همدان، حجت الاسلام دکتر محمدی پیام را به عنوان مسئول امور مساجد معرفی کرد.

حجت الاسلام دکتر محمدی پیام مسئول امور مساجد نیز به بیان توضیحاتی در خصوص مسائل و مشکلاتی مساجد و ائمه جماعات، خادمین پرداخت و مصوبه‌ها و بخشنامه‌های جدید را  اعلام کردند که در آینده به مساجد اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات