حوزه علمیه «مدینه العلم کاظمیه» در مراسمی توسط آیت الله العظمی جعفر سبحانی افتتاح شد.
کد خبر: ۹۱۶۷۶۹۰
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، حوزه علمیه «مدینه العلم کاظمیه» طی مراسمی با حضور آیت‌الله العظمی سبحانی مرجع عالیقدر جهان تشیع، آیت الله ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، آیت الله اعرافی رئیس حوزه‌های علمیه کشور، آیت الله خاتمی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، آیت‌الله وافی نماینده مردم یزد در مجلس خبرگان رهبری، محمدعلی طالبی استاندار یزد ، سرهنگ «رضا پور شمسی» فرمانده سپاه الغدیر یزد و جمعی از مسئولان و طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه افتتاح شد
حجت‌الاسلام و‌المسلمین سیدمحمد کاظم مدرسی موسس و متولی این حوزه علمیه در این مراسم با اشاره به لزوم ساخت«مدینه العلم کاظمیه»، اظهار داشت:از دیرباز احساس می شد یزد نیازمند به مجموعه جامع و کامل است که بتواند پاسخگوی نیازهای دینی و اسلامی نسل جدید باشد.
وی افزود: گرچه در گذشته پیشنهاداتی به برخی بزرگان یزد داده شده؛ اما به هر دلیل اقدامی در این زمینه صورت نگرفت، تا این تصمیم گرفته شد این مجموعه با وزانت و جامع در خوز شان حوزه های علمیه و به دور از تجمل گرایی و اشرافب گری، تاسیس شود.
موسس و متولی حوزه علمیه مدینه العلم کاظمیه بیان کرد: این مجموعه سه مسئولیت اساسی تهذیب، تحصیل و گسترش فرهنگ قرآن و علوم اسلامی همراه با ارزش های انقلاب اسلامی و توسعه گفتمان امامین انقلاب را بر دوش خود احساس می کند.
نائب رئیس شورای مرکزی حوزه‌های علمیه استان یزد ادامه داد: گلنگ این بنا در نیمه رمضان المبارک 1345(تیرماه 1393) مصادف با سالروز امام مجتبی (ع) با حضور جمعی از بزرگان یزد در زمینی به مساحت ۵ هزار متر مربع زمین زده شد و در جوار آن نیز مسجدی با متراژ بیش از ۱۳۰۰ مترمربع نیز طراحی شده است و امسال که سال 1398 (20 ذی الحجه 1140 ) است، پایان آن اعلام و تاسیس اش کامل می شود.
وی یادآور شد: : این حوزه علمیه بر اساس استاندارد‌های خاص با تاریخ هزار ساله پایه گزاری شده و قرار است ۵۰۰ طلبه را در سطوح ۱ و ۲ و امور پژوهشی پذیرش کند.
وی با اشاره به اینکه بیان چند نکته در اینجا ضروری است، اذهان کرد: ما هیچ کمکی را رسما از دلتمردان دریافت نکردیم و همه آنچه که در این جا هزینه شده، توسط خیران و متدینان به ویژه خانواده معظم شهدا بوده است و همچنین نهاد ها و سازمان های وابسته به دولت حتی اوقاف و شهرداری هم در این زمینه، اقدامی برای کمک به تاسیس این مجموعه نداشتند.
موسس و متولی حوزه علمیه مدینه العلم کاظمیه خاطرنشان کرد: در این مجموعه سعی شده است تا از بهترین طراحان و مجریان و نیز از مصالح بومی برتر در این استفاده شود.
انتهای پیام/
ارسال نظرات