معرفی لرستان به عنوان پایلوت دفتر مرکزی فائو در ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: لرستان بعنوان پایلوت دفتر مرکزی فائو (سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد) در ایران معرفی شده است.
کد خبر: ۹۱۶۷۷۰۷
|
۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، عبدالرضا بازدار امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه لرستان بعنوان پایلوت دفتر مرکزی فائو (سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد) در ایران معرفی شده است گفت: هدف از ایجاد این دفتر را پیشگیری و جبران خسارات احتمالی به زیربخش های کشاورزی اعلام کرد.

وی افزود: پس از وقوع سیل یکی از مسائلی که در وزارت جهاد کشاورزی دنبال می‌شود بحث علل وقوع سیل و پیدا کردن راهکارهایی برای جلوگیری از خسارات بیشتر در سال های آینده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار داشت: بدین منظور دو نفر از کارشناسان منطقه‌ای فائو به همراه تعدادی از کارشناسان معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی به استان لرستان سفر نموده و پس از بازدید از مناطق سیل‌زده و به خصوص شهرستان پلدختر، راهکارها، برنامه‌های عملیاتی، تحقیقاتی و اجرائی را برای جلوگیری از وقوع سیل و اقدامات عملیاتی برای جلوگیری از فرسایش خاک، خسارات وارده به مزارع و ایستگاه‌های پمپاژ که بر اثر سیل آسیب دیده‌اند را ارائه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: از طرف فائو  اعتباراتی در نظر گرفته شده که بر اساس طرح مصوب و پیشنهادی هزینه خواهد شد.

بازدار افزود: سیل امسال یک هزار و 68 میلیارد تومان به بخش کشاورزی خسارت وارد کرد.

وی تصریح کرد: 290 میلیارد تومان برای پرداخت خسارت بلاعوض و 270 میلیارد تومان تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای کشاورزان سیل زده استان در نظر گرفته شده که تا کنون بیش از  7 میلیارد تومان خسارات بلاعوض و 6 میلیارد تومان  تسهیلات ارزان قیمت به کشاورزان خسارت دیده پرداخت شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات