خبرهای داغ:

توسعه کشور بر مبنای عدالت و ریشه کنی فقر/دولتمردان حاشیه سازی نکنند

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه توسعه کشور نه بر مبنای سرمایه‌داری بلکه عدالت و ریشه‌کنی فقر مورد تاکید است گفت: دولتمردان باید مراقب باشند تا حاشیه‌سازی نکنند
کد خبر: ۹۱۶۷۷۹۳
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰
توسعه کشور بر مبنای عدالت و ریشه کنی فقر/دولتمردان حاشیه سازی نکنندبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود در مصلی اعظم مدرسه قلعه، در سخنانی به جهت‌گیری برای توسعه کشور نه بر مبنای سرمایه‌داری بلکه عدالت و ریشه‌کنی فقر تأکید کرد و افزود: لزوم مبارزه با جنگ فرهنگی باید مدنظر مدیران باشد، هر چند معتقد به بستن فضای فرهنگی نیستیم، اما با ولنگاری مخالفیم و لذا می‌بایست مدیران نسبت به جامعه تحت پوشش خود حساس بوده و پیوست فرهنگی داشته باشند.
وی به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با اعضای هیئت دولت اشاره کرد و ضمن بیان اینکه هیچ مسئولی نباید به مردم برای ارائه خدمات منت بگذارد، اظهار کرد: اقتصاد و فرهنگ دو مقوله بسیار مهم محسوب می‌شوند و اگر فرهنگ بعداز اقتصاد ذکرشده معنای آن ازلحاظ درجه اهمیت نیست، زیرا هیچ جایی از کشور بی‌نیاز از فرهنگ نخواهد بود، اما اقتصاد به‌عنوان پاشنه آشیل کشور فعلاً در اولویت است.
وی ضمن بیان اینکه در اقتصاد نیازمند نقشه راه کوتاه‌مدت و میان‌مدت هستیم، افزود: رونق و تولید و توجه به شعار سال باید موردتوجه جامعه قرار گیرد، از سویی مردم نیز باید تعصب به استفاده و حمایت از تولید داخل داشته باشند و صنعتگران نیز کالای باکیفیت و ارزان تحویل مردم دهند.
امام‌جمعه شاهرود بابیان اینکه گاهی سرمایه‌گذار به‌جای هفت‌خوان هفتاد خوان را طی می‌کند، ابراز داشت: این موارد تولیدکننده را بیزار می‌کند لذا می‌بایست تسهیل شرایط توسط بانک‌ها وادارات لحاظ شود در جنگ اقتصادی با دشمن ضوابط دست‌وپا گیر قفل کننده را نباید داشته باشیم.
امینی بابیان اینکه امروز مسکن ۷۰ رشته و شغل را فعال می‌کند در ادامه تصریح کرد: دولتمردان باید به این امر توجه کنند که فعال شدن بازار مسکن چقدر می‌تواند در رونق تولید مؤثر باشد، امروز تولیدکننده رزمنده خط مقدم جنگ اقتصادی و نیازمند حمایت است.
امام‌جمعه شاهرود بابیان اینکه دولتمردان باید مراقب باشند تا حاشیه‌سازی نکنند، اظهار کرد: تلاش‌ها به دو شرط حرکت جهادی و نیت خدایی عملیاتی می‌شود که در صورت تحقق برکت را زیاد و موانع را برطرف می‌کند.
امینی بابیان اینکه موضوع اصلاح بانک‌ها در چند دولت مطرح، اما تاکنون عملیاتی نشده است، تصریح کرد: رویکرد نهاد امام‌جمعه حمایت همراه با نقد به‌قصد اصلاح است وگرنه کسی حق ندارد جزئی از ارکان نظام را تخریب کند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها