امام جمعه هرات نفوذ از طریق تغییر در سبک زندگی و فرهنگ را مهمترین تلاش‌های دشمن در جنگ نرم امروز دانست.
کد خبر: ۹۱۶۷۷۹۴
|
۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خاتم، نماز جمعه این هفته هرات به امامت حجت الاسلام والمسلمین جعفری امام جمعه این شهر اقامه شد.
وی درا ابتدای خطبه‌های اول نماز همگان به ویژه جوانان را به رعایت تقوا سفارش کرد و به فرمایشات خداوند در خصوص تقوا و مجاهدت و مبارزه با نفس اشاره کرد.
امام جمعه هرات در ادامه با اشاره به ایه ۳۵ سوره مایده به اهمیت رعایت تقوا، یافتن راه‌های رسیدن به خدا اشاره کرد وخواستار تمسک به اهل بیت شد.
وی در ادامه با برشمردن مناسبت‌های ملی و مذهبی هفته دولت را گرامی داشت.
امام جمعه هرات در ادامه با اشاره به جریان مباهله گفت:: مباهله واجب رکنی است و این واقعه مهم حقانیت پیامبر را به اثبات رساند.
وی در ادامه با اشاره به اهمیت بنیان خانواده به تلاش دشمن در زمینه رخنه در خانواده‌ها و تغییر در سبک زندگی خانواده‌های ایرانی اشاره کرد و گفت:: دشمن در صدد ایجاد تزلزل در بنیان خانواده هاست و وجود تزلزل در خانواده باعث ایجاد تزلزل در جامعه نیز خواهد شد، اشاره به امار بالای طلاق که زمینه‌های وقوع این امر گرایش به فرهنگ غرب را یکی از مهمترین زمینه‌های افزایش طلاق عنوان کرد و بر تلاش در جهت حفظ این نهاد مقدس تاکید کرد.
خطیب نماز جمعه هرات در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته مجددا مومنان را به رعایت تقوا الهی سفارش کرد.
وی در ادامه با اشاره به سخنان امام علی علیه السلام خطاب به فرزندان خود به رعایت نظم در کار‌ها و رعایت تقوا تاکید کرد.
امام جمعه هرات در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با هیات دولت به اهمیت اقتصاد و فرهنگ و اولویت این دو موضوع در جامعه اشاره کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت:: دشمنان امروز به این نتیجه رسیده است که مقابله نظامی با ایران جوابگو نخواهد بود و به دنبال تغییر در فرهنگ و ارزش‌های این جامعه است. امروز باید مراقب نفوذ فرهنگی دشمن در جامعه باشیم.
امام جمعه هرات در ادامه با اشاره به برخی از موارد غیر فرهنگی که قرار بود در شهرستان اجرا شود در خصوص نحوه انجام جشن‌ها و مراسمات در سطح شهرستان تذکراتی را ارایه داد و گفت: اسلام مخالف شادی نیست، اما نباید اجازه رخنه و نفوذ دشمن در جامعه را داد و تمامی مراسمات و جشن‌ها باید یک دستاورد را به دنبال داشته باشد.
دشمن میداند راه غلبه بر جمهوری اسلامی ترویج بی بند و باری است بنابراین باید مراقب حمله‌ها و ترفند‌های دشمن در این زمینه باشیم و اجازه تحقق اهداف دشمن را ندهیم.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات